štvrtok, augusta 1

Na ostrove (on the Island) - Tracey Garvisová Gravesová

http://24.media.tumblr.com/260330014e121cf7e01e5a6e9cd4384e/tumblr_mqxz977Gps1scxvqoo1_400.jpg Ako sa mi dostala do rúk

Túto knihu som už dosť dlhý čas mala po anglicky v tablete ako e-book - anotácia ma však nezaujala dostatočne aby som sa do nej pustila. Potom keď vyšla som však neodolala a urobila som dobre.


Prvý dojem

Rýchlosť ~ stručnosť ~ takmer-strohosť. Už od prvých riadkov mi prišiel dej akoby zrýchlený. Na začiatku, takých desať strán opisuje len komplikácie ktoré sa im počas letov a prestupov vyskytli a prečo vlastne stroskotali.
(P.S: recenzia je písaná v priebehu čítania a každý odstavec je v podstate ďalší posun v deji)

    postupom času  

Temposa to nestratilo a dej má jednoducho rýchle tempo. Je to trochu na škodu - rozhodne sa však nedá povedať že som sa čo i len na chvíločku nudila. Štýl bol taký že aj keď sa už niečo začalo rozbabrávať vedeli ste že to nepotrvá dlho a prejdeme zase k ďalšej spomenutiahodnej udalosti.

Do takej 180 strany boli na ostrove.

16 ročný a 30 ročná

"Škandalózny" vzťah pri takomto vekovom rozdiele asi mnohých pohorší. Priznám sa že sa s tým moc často nestretávam a pritom je to môj denný chleba - napr. v upírskej akadémii od R.Mead boli 4 roky často úplná priepasť *rolling eyes*. Inokedy majú medzi sebou hlavný pár rozdiel desaťročí prípadne stáročí - to však ide o bytosti žijúce nesmierne dlho a vtedy je normálne ak si taký šesťstoroční "upír" vezme 28 ročnú babu.

Istá strohosť alebo nedostatok silnejších emocionálnych výlevov mi akosi bránila v tom vidieť ten veľký rozdiel medzi hlavnými hrdinmi a keď sa dali dokopy už bolo jasne spomenuté že je TíDžej muž a obaja to tak chcú.
Ich vzťah ma tešil - nie tým "OMG oni sú spolu, ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ'!!!!!!" spôsobom. Bol to skôr taký nenápadný príjemný pocit v hrudi a úsmev pri ich interakcii.

Čo sa mi veľmi páčilo je že keď už sa to stalo dokázali si kľudne sadnúť a vysvetliť si čo k sebe cítia a ako s tým chcú naložiť. Žiadne to typické, otravné "ona mala priateľa - učite si to rozmyslí - nepoviem jej to" + "veď je mladý - ostatný to neschvália - no a čo že ho mám rada".  BOLO TO NESMIERNE OSVIEŽUJÚCE KEĎ SI NAMIESTO HĽADANIA VÝHOVORIEK CHCELI NÁJSŤ CESTU AKO BY SA TO MOHLO PODARIŤ. Dopomohla k tomu aj rekcia ich rodín.

Telesná stránka  ich vzťahu bola veľmi zriedkavá ale autorka sa neskrývala za žiadne opisné, kamuflážne blbosti. Písala o o tom tak ako to vidí.

http://www.diabeticweightlosssuccess.com/wp-content/uploads/2012/11/bigstock_Steady_Arrow_Graph_55590251.jpgzdá sa mi

akoby sa celá kniha pohybovala v jednom takom kruhu - na jednej strane ma tu nič nedokáže vytočiť, každý zvrat v pohode prijímam a nedokážem nájsť nič čo by mi fakt vadilo - na druhú stranu sa tu menej smejem alebo inak emocionálne reagujem. Akoby sa to vyvážilo a namiesto miest ktoré za a)zbožňujem alebo za b)neznášam tu máme nepretržitú čiaru ´to sa mi páči´.

 pokračujeme

Po návrate z ostrova čelilo všetko čo sa dovtedy udialo tvrdej skúške .... ale nie, len žartujem =D! Autorka nechala oboch hrdinov pekne 'vyblázniť' - jedli, pili, hodovali a spali, spolu samozrejme ;).

Dej mi už nepripadal tak rýchlo-plynúci aj keď sa od preskakovania rôznych časových obdobý neupustilo.

Ich život šiel krásne ďalej - tentokrát sa však namiesto žralokov či dažďom museli popasovať s novinármi a svojimi spomienkami. Niekedy to šlo ťažšie ale boli spolu a zvládli to. Priznám sa že ich 'chvílkové' (pri merítku času použitom v knihe =D) a absolútne očakávané odlúčenie mi netrhalo žili (nakukla som totiž hneď na začiatku dozadu aby som sa uistila že všetko dobre dopadne =D). Trápili sa a mysleli na seba v tej správnej mierke pri ktorej dokázali žiť svoj život.

 a žili šťastne až naveky!

Epilóg bol proste kúzelný!!!!!!!! Nebudem zachádzať do podrobností, poviem, či skôr de fakto napíšem =D len že sme zistili čo presne sa stalo hrdinmi za štyri roky!!! Vďaka určitej udalosti kde nám Ema všetko priblíži.

  •  základ klasického trosečníka
  • zrelá učitelka angličtiny & životom skúšaný chalan
  • trochu nebezpečenstva
  • nádych zúfalstva aj nádeje
  • nezahálčivý priebeh
  • kopa skvelých jedinečných postáv alias kulís alias príbuzných
ČO VIAC SI MÔŽETE PRIAŤ?!

http://img0.etsystatic.com/000/0/5271947/il_fullxfull.247688646.jpg

Na záver mi nezostáva nič len dodať jasné - knihu odporúčam.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.