piatok, apríla 25

Apfelstrudel



Kompletne aj s popisom a obrázkami krok za krokom.


Konečne voľná. Po dlhej dobe, ako som vravela v minulom príspevku som si vyčistila pamäťové disky a všetko čo som navarila alebo napiekla už tu je. To mi dáva možnosť zavesiť sem veci hne´d ako sa vyliahnu a recept sa teda nestratí pod nánosmi prachu.


Prvým krokom je cesto. Ja som použila kysnuté ale sesternica navrhla aj lístkové. Recept na kysnuté asi poznáte. Ja som ho spravila z kvásku zarobeného v mleiku a napučaného v cukre, múky, vajíčka a oleja so štipkou soli.


A zatiaľ čo mi kyslo prišli na rad jabĺčka. Narozdiel od pôvodného receptu som si najprv vyšťavila šťavu z citróna aby mi neznedli a potom ich jednoducho nakrájala na malá kúsky. Potom som to všetko posypala trstinovým cukrom, mletou škoricou, poliala medom a vanilkovým extraktom - ale vy tam radšej dajte vanilkový cukor ;). 



Čo ma na tomto recepte pôvodne zaujalo bola práve táto netradičná štruktúra. Obrázok dúfam dostatočne ilustruje čo treba - na krájanie použite také to koliečko s vlneným okrajom ako na pizzu.


Potom už len potrieť vajíčkom ...



... možno posypať cukrom ...


... aj keď sa nám neskôr môže pripiecť =D.


Výsledný efekt za to stojí. A ak sa vám ako mne žiada doplnte šľahačkou či džemíkom. 


Dobrú chuť! =)

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.