sobota, apríla 26

lenivá a upršaná, nezvyčajná a dobrodružná Sobota (Hobit)


pretty Black and White gorgeous water rain raindrops rain gif rain drops raining water gif Raindrops gif raining gif rain drops gif

Dážď je veľmi rozporuplná bytosť.

Zavlažuje a omýva, príjemne chladí a privádza nás do úžasu.

A pritom nikto nechce mať premočení kabát na ceste do práce či vôbec niečo robiť. 

Dážď je taký prírodný reset ktorý vraví že treba zostať doma, oddýchnuť si a čakať kým dážď a čas ruka v ruke všetko vyčistia a osviežia aby sme aj my mohli vkročiť do nového času nový.


V ten čas dopoludnia však my knihomoli ako inak nesedíme v obývačke na zadku. Ja osobne napríklad skôr polehávam v posteli a vydávam sa na nečakané dobrodružstva. Tam a zase späť.


Áno, uhádli ste, práve dnes sme s Bilbom na výprave.

Tolkien a jeho tvorba na mňa úprimne povedané vždy pôsobilo ako to čím je - High Fantasy. A tým tentokrát nemyslím len tím že sa odohráva v čisto vymyslenej krajine. Pán Prsteňov a spol pre mňa vždy boli na akejsi vysokej poličke, piedestáli ktorý sa rozhodnem dočiahnuť až keď budem väčšia a pripravenejšia. Moje okúzlenie klasikami síce ochablo po menších sklamaniach rôznymi klasikami, po zhliadnutí Hobita ako filmu (a menšom vyhľadaní vo co tam do kelu gou) som ale ani na chvíľu neváhala a presunula túto potenciálne fantastickú kniha do popredia svojho záujmu. Stiahla som všetko potrebné a čakala na správnu chvíľu.

Takže keď my včera mamina doniesla požičanú knihu - ako reálnu s papierovými stránkami ktorá sa obracia rukami a nielen prstom, rozhodla som sa skočiť.

Momentálne som v 1/4.

Na jednu stranu som sklamaná. Film bol úžasný až MOC. A kniha my neposkytla kýžené dodetaili. Všetko je samozrejme bohatšie, dozvedáme sa viac o pocitoch aj charaktere a histórií. Ale všetko je také iné. Vlastne mám podobný pocit ako pri porovnávaní u Haryho Pottera. Film dodal všetkému akejsi vážnosti. Bilbo bol vo filme hotový snob s hrdosťou, povesťou a istým leskom. V knihe sa červená od hanby, stráca slová, je neskúsený až nešikovný až na záblesky jeho matkinej krvi dobrodruha.

Páči sa mi však že kniha je rozprávaná z Tolkienovho pohľadu, z pohľadu vševedúceho ktorý opisuje svet cudzincom, nám ktorý sa v ňom nevyznáme. Torin ma prekvapil ale nie úplne v dobrom. Trpaslíci sú asi hrdý národ + je predsa muž ale viac sa mi páčilo ako vo filme držal s ostatnými, bol vodca no pritom sa nehral na niečo lepšie.

Gandalf ... dúfam že ma ospravedlníte ak zase použijem prirovnanie s HP. Dumbledor bol tiež v knihe istým bláznivejším sebou a Gandalf je v knihe svojskejší než vo filme.

Elfi ma prekvapili svojou roztopašnosťou. Tu my zase napadá podobnosť s elfmi u Eragona a keď sa nad tým hlbšie zamyslím napadá my aj viac podobností (až na draky samozrejme). Elfov som vždy považovala za hrdú rasu ale často v sebe v knihách nesú aj istú detskú hravosť. Navyše mám slabosť pre pôsobivo elegantné meče a luky =D.

55

Tolkien ako sa zdá zbožňuje piesne. A odporuje si (alebo je to prekladom?). najprv povie že to je posledný raz čo vidia tie pníky. A potom o chvíľu zase že to je posledný krát.

A zišiel by sa opis škratov.

Oproti filmu tu je podľa mňa Bilbo viac v popredí a napriek tretej postave vídavame veci z jeho perspektívy. A to jeho neustále vzdychanie za svojou norou je síce pochopiteľné a patrí k jeho charakteru ale trochu mi vadí.

101

Začínam sa pekne začítavať. Páčilo sa mi ako autor poľuďštil zvieratá (pripomenulo mi to Narniu) a musím povedať že Gandalf sa mi začína pozdávať čoraz viac.

130

Konečne dostal Bilbo úlohu ktorú zohral vo filme a začína byť z neho pravý dobrodruh!

153

Neuveriteľné!! V tom filme to teda PORIADNE zmenili!!
Ani tá ryšavá!

Prečítané

A je dokonané. Nebudem však ďalej rozoberať nič, zhodnotím, ak dovolíte, len svoje dojmy. Príbeh, akokoľvek náročný na udržanie pozornosti pekne a vo veľkom vyvrcholil a naviac krásne poopisoval konce rôznych osudov postáv. Istým spôsobom rozprávkový koniec a aj za to že vďaka nemu vznikli tak úžasné filmy, za celú prepracovanosť, rozprávačské umenie nezainteresovanosti a realizmu dám Hobitovi 5 hviezdičiek a s nádejou sa chystám siahnuť po ďalšom pokračovaní.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.