pondelok, apríla 14

Niet nad Domácu Stravu (príspevok poučno-chvástavý)

Na angličtine sme čítali o výskume pri skúšaní nových chutí. Vraj naše chuťové preferencie pochádzajú z veľkej miery z nášho prostredia a univerzálnym merítkom sú jedlá ktoré jeme bežne doma. A to vaša mama ani nemusí byť dobrá kuchárka. Domov je proste základ a máme s ním spojené samé dobré veci. Čím viac sa nové jedlo odlišuje od nami navyknutého, tým viac náš žalúdok váha. Často to nie je chuťou ale ľudskou tvrdohlavosťou keď človeku nechutia excentrické pokrmy.

Ja mám domácu stravu rada ale slovo EXPERIMENT u mňa nadobúda úplne nový význam. Veď chápete, slaná "torta" z lístkového cesta zo zeleninou a smotanou nie je žiadna klasika ale doma to varíme (teda ja som to uvarila =D). je to isté prechytračenie systému o ktorom tu hovoríme - skúšanie nových vecí ako domácich. A tie varím často. A to od základov.



Aby som akosi prešla k veci (lebo doteraz to nebola ani len omáčka ako skôr príloha či rovno ďalší chod =D). Od kedy som dostala nový cestovinovač ktorý lisuje a krája snažím sa robiť si vlastnén cestoviny. Nie je to ani tak náročné, len musíte dlho vpracovávať múku do cesta. Je to vlastne zábava. Zaujímavé na pozeranie keď vidíte ako to saje.

A práve dnes som z nich pripravila svoje druhé a tretie jedlo - prvé boli lasagne.


Tak na začiatok tu máme polievku. Mali to byť rezance ale akosi som ešte nevychytala ako prinútiť ten stroj slúžiť. Použila som čiastočne aj bielu múku pretože všetkého veľa škodí. Myslím že by to bolo nepraktické a niektoré jedlá sa ukázali menej chutné s touto múkou. Cesto je také žlté kvôli domácim vajíčkam, hnedé kvôli celozrnnej pšeničnej múke. 

Je to hŕstková bez oleja s mrkvou a petržlenom. Čerstvá pažítka s vňaťkou navrch aby sa varením nestratili živiny a energia zo slniečka.



Toto bolo robené nádstavcom na tagliatele. Opražila som si kúsok nakrájanej rajčiny, mini kukuricu a kto vie čo ešte na koreninový základ. Ten som totiž pekne "osladila", chute sa pekne zakorenili a potom som pridala cestoviny s rajčinovou omáčkou a pekne smažila (alebo vypaľovala ak chcete).


Recept na cesto je detsky jednoduché: múka a vajíčka (+ soľ samozrejme) A nemusíte dávať len vajíčka, ak treba, na doplnenie použite vodu.

Tak čo? Robíte si aj vy vlastné Cesto Viny??

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.