sobota, mája 10

Koleso sa okolesilo pri okolesisovaní


Obe som robila zhruba podla receptu ale nevydarilo sa všetko ako som chcele - boli chutné ale akosi z výhradami takže vám môžu výjsť =). Krokety mám každopádne rada a ozvláštniť tofu aby skutočne nahradilo mäso je super takže sa k obom receptom, poučená, vrátim.

 Upozornenie: môže byť náročné na čas.
Na začiatok si spravíme zemiakovú kašu tak že si dáme variť zemiaky.


Rozmixujeme tofu - dá sa to aj vydličkou.


(ja som pridala aj karfiol - ten si ale pre tým najprv poriadne uvarte až rozvarte)


pridáme sójovú omáčku, červenú papriku, soľ s čiernym korením


horčicu, múku, myslím že som pridala aj niečo ako bazalku alebo tak


na zemiaky som dala maslo a s olivovým olejom vymiešala do kaše - mlieka len trochu lebo som to nechcela zbytočne riediť


pridáme múku, vajíčko, soľ a KRUPICU


zmes s tofu rozmixujeme


a vymiešame aj kašu na cesto


teraz prichádza tá piplačka lebo som cesta urobila príliš


pomaly odtrhujte kúsky a guľkujte


dokým sa nepoguľkujete


aby ste zase pomohli guľkovať v strúhanke

Napriek všetkému som mala cesto na krokety moc mazľavé a bolo ho veľa takže po pár guľkách už z toho boli guliská až sme sa prepracovali k "pozdĺžnym" kroketám. 

Prišla som na to, keď mi zostala strúhanka a ja som ju nechcela vracať späť, že konzistencia sa dá vyriešiť tým že strúhanku pridáte ešte do cesta. Takže si radšej nerobte moc zemiakov lebo ich objem sa zo všetkým ostatným skoro zdvojnásobí. 

Lenže ich radšej potom zjedzte v ten deň - na druhý deň schnú a treba ich zohrievať s vodou aby sa dali hrýsť zatiaľ čo pôvodné s horšou konzistenciou pekne navonok chrumkajú a vnútri sú vláčne.


Gulky nie sú pre každého, hodí sa skôr do jedálnička vegetariánom či ľuďmi čo preferujú zdravú stravu. Navyše všetko bolo dosť suché takže nejaký ten dip je nevyhnutný. 

Rýchlo-typ: zmiešajte kyslú smotanu alebo biely jogurt s koreniami ako je pečené kura alebo si tam vytlačte cesnak a len dokoreňte - v jednoduchosti je krása a v tomto prípade aj chuť.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.