utorok, júla 29

Náš obed o 3 (4) chodoch


Rajčinová polievka, zemiaky s mäsom, šalát a dezert.


Začneme polievkou (aj keď ak by ste sa chystali spraviť všetko, najprv sa dávajú do trúby zemiaky s masom a v medzičase sa pripravý ostatné).

Opečieme cibuľku (nešetrite, kľudne aj celú) s olejom a korením.


Keď sú opražené, pridáme rajčinový pretlak (množstvo podľa osôb). Majorán či čo som pridala neskôr ale môže sa ešte na začiatku.


Podľa potreby docukríme alebo dosolíme.


A podávame zo syrom alebo chlebíčkami.


Druhý chod

Zemiaky, najlepšie také pevnejšie, po tescácku varný typ A na mesiačiky (ak je čístá aj so šupou) okoreniť. Ja som dala grilovacie. Potom som ich poliala olejom a podliala vodou.


Na zeleninovú výplň som si vybrala baklažán


na kocočky 


Na mäso som zmiešala horčicu, kečup a sójovú.



K baklažánu prišla cibuľa a paprika ale vy si tam dajte čo chcete


Osmažila som ich aby stratili veľkosť


neviem či to pomohlo ku konečnému nečakane grandióznemu výsledku


Vrstviť.


A do trúby. Ja som to tam nechala dlho a zakryté.


Moja vegetariánska verzia zo syrom =D.


Šalát je len rajčina s bazalkovou mozarelou (dve muchy jednou ranou)


A kto chce aj olivy. Samozrejme olej a soľ a čierne korenie.


My sme ho použili neskôr aj na pizzu lebo sme ho spravili príliš.


Dezert som spravila prevažne z bežných surovín a jeho zloženie sa dá obmienať.

Prvá vrstva - vanilkový alebo aký len chcete puding.


Ďalej banány alebo iné ovocie.


Jogurt.


Piškóty


A doslovná čerešnička na vrchu.


Už len do chladičky a vydrží vám aj dni.


Skutočne rajčinová polievka, zemiaky ktoré sa len rozplývajú na jazyku a pochybne vyzerajúca ale delikatesná zelenina. 


A to všetko s ľahkým šalátikom.


A sladkou bodkou na záver.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.