piatok, septembra 5

Zvedená rajčinou


Tak tuto vám predstavím hne´d dva recepty keďže sú dosť podobného rázu a ich príprava nie je žiadna veda. (A ako bonus vám ukážem jeden "left over" receptík).




Bol to deň keď sme boli s maminou samé doma. Ani neviem prečo. Rozhodli sme sa teda využiť príležitosť a uvariť pre zmenu niečo s cestovinami keďže ostatný členovia rodiny sú skôr na zemiaky.

Ako už samotný názov hovorí a ako aj moje minulý príspevky kričia, rajčiny sú moje. Takže som využila naše čerstvé zásoby a začala s omáčkou.

Nakrájala som si ich a pekne miešala dokým sa takto nerozpadli a pomaly nestratili vodu.

Priznám sa že mi chýba pár medzi-fotiek takže ostatné ingrediencie budem skôr hádať ale úprimne povedané, ak tam k tej rajčine dáte potom aj nejaké korenie, vystačí si sama. inak sa tam dá dať cubuľa, samozrejme na drobno pokrájná, cesnak, mini  kukuričky, paprika, baklažán, proste čo doma nájdete a hodí sa dajte =).


Navrch samo sebou syr.


Toto sú povedzme že zjednodušené rýchlejšie lasagne.


Zoberete si 

omáčku

 (napr. takú akú som uviedla v recepte na lasagne) čiže uvaríte zeleninu s rajčinovou omáčkou a koreninami, medzi tým si spravíte

cestoviny

 (mamina chcela peene, ja celozrnné špagety a sú tam aj lajcky nazvané motýlici) no a to dáte

syr

ktorý pekne postrúhate alebo ak chcete aj ho zapečte dovnútra, podľa toho či ho chcete pekne rozťečený alebo chumkavý.


A máte to!

Na prvý pohľad to nevyzerá až tak vábne ale ja som sa toho nevedela nabažiť.


A čo zo zvyškom cestovín?

Stačí trocha času v panvici s cibuľkou a vajíčkom a hneď máte rýchle a chutné jedlo. 


A so zeleninkou ako rajčiny a pažítka (a celozrnné špagety tiež nezaškodia =D) máte dokonalé raňajky.


Myslím si že tento tak primitívni až to ani nie je recept by sa dal označiť ako typ kuchyne kedy varíte zo zvyškov - left overs po anglicky, označenie mám od Janmieho. Jehovýhoda spočíva v tom že veci sú už uvarené čo skracuje čas a väčšinou sa stráca nutnosť ísť suroviny donakupovať.

Takže prajem dobrú chuť! =)

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.