štvrtok, novembra 6

Neskôr Haloweenska Inšpirácia od Polákovej - čokoládový Lidl




Mascarpóne a čokoláda. Čo sa už len môže pokaziť?


zhrňujúci úvod na vypísanie

Boli to perné 4 dni. Nie vážne, človek si povie ´hurá prázdiny´ a nakoniec skončí pracovať takých desať hodín denne v špine aj v zime. Dušičky ako vyšité, čo?

Ešte šťastie za môj nezdolný optimizmus. Pretože poviem vám, tá lopota stála za to.

V každom zmysle slova.
Pomohla som rodičom, sama som si skúsila práce ako zváranie, šróbovanie, narábanie s paleťákom ... naučila som sa zopár nových slov (hej, som spisovateľka =D) navyše si vyskúšala aké to je prejsť ako pomerne čerstvá 18 sama 200 kilákov, 13 ročná sestra ako spolujazdec. Zyšlo sa mi zabrať, zistiť ako moc chorobná je tá moja lenivosť. Posilniť si svaly. Trénovať vôľu.

Len trochu tej kreativity sa mi nazbieralo takže hneď v ten deň keď som namiesto 10 makala len 3 hodiny som už aj navarila nový trochu pozmenennú tekvicovú polievku a po pozretí receptov včera večer aj napiekla 

bombový

koláč

.

Lidl

Keďže je však recept mierne odkukaný, poďme trochu rozoberať.

Viete, za normálnych okolností chodím do Tesca. Je to len čiastočne logicky podložená voľba. Kaufland moc nenavšťevujem a dokonca ho predbehol lidl.

Začalo to vlastne extra tovarom - lepšie povedané tou mojou konzervou fazule a kukurice v prevedení aký nikde inde nebol. Pokračovala tá super pekáreň ...

A teraz sú tu kucháry a cukrárka s až príliš peknými receptmi.

Pretože pozrime sa na to objektívne. 

Aká lepšia je reklama než mať vlastný tím ktorý vám spropaguje každý akciu?

Lidl mi pripadal a stále príde ako menší veľmi snaživí bratranec s obmedzeným výberom. Celkovo fajn ale zatiaľ u mňa víťaz nebude.

Recepty propagované v ich súťažiach sú presne také - prepracované až z toho bolia oči.

Nadekorované recepty ešte s prímesou súťaženia národou. Roztomilá cukrárka. Všetko na webe a s aktuálnym prehľadom čo môžete kúpiť v zľave aby ste si presne také doma spravili.

Pozrela som si video na tento recept a len sa to potvrdilo.

Poláková, milá osôbka nalíčená ako na nákupy v krásne zariadenej kuchyni s farebnými utešenými riadmi mala všetko predom pripravené. Ešte dokonca aj ingrediencie boli pohádzané do misiek pričom v skutočnom živote si čokoládu proste odbalíte a vhodíte kam potrebujete.

Možno sa mi to len zdalo, no ona tiež nevyzerala úplne uvoľnene. Akoby aj ona chápala tú načačkanosť. Podľa výrazu, zapálenia, samotných receptov ale bolo vidieť ako moc má túto prácu rada a myslím, že takáto reklama môže len prospieť.

recept - úvod

ak to tu trošku poznáte, neprekvapí vás moja sila vyčnievavosti, sila, odhodlanie zmiesť zo stola všetky odporúčané množstvá, pôvodné značky a jednoducho si ten štvorec prepchať svojou vlastnou 7 uholníkovou modrou dierou.

Ale stále, inšpirácia, ešte aj na ozdobenie na tému Haloween prišlo od Lidla.

Nebudem vás ale už trápiť - prejdime k samotnému receptu.

A hneď z kraja môžete vidieť ako sa lidl tiahne až sem. Ale 500 g mascarpone za 2 eurá?! No nekúp to!

Mascarpone + whipped cream

V pôvodnom to vymiešala spolu ale podľa podobného receptu z minula som najprv vyšľahala šľahačku.

mix together
A pridať roztopenú čokoládu.

add melted cooled chocolate
Piškótky sú priznajme si zase z lidla lebo sú veľké a pevné. La cestera. Ona dala podlhovasté ale tie mi chutia skôr samé než do koláčov.


Potrieme. Robila som z polky a vyšloto tak akurát.

spread it
 banány som myslela že ju tromfnem ale aj keď dala len jednu vrstvu aj tak to tam jemne povedané zabetónovala.

bananas are 3. layer
A zase vrstvička.

and again
 striedame až po naplnenie


A tu prichádza ta Haloweenska časť - odložila som si časť krému keď bol ešte biely a nakreslila si tam sieť.


Použila som svoju domácu nutelu na zafarbenie čo mi zapchalo cukrárske vrecko =D ale možno mohol byť aj bieli pavúčik s muškou.


Po stuhnutí sa ukázalo prečo bola v pôvodnom recepte malinová omáčka. Koláč bol lahodný, jemný, krémový, čokoládový aj ovocný. Ale stále to bola len taká luxusná verzia klasických banánovo-piškótových jednohubiek.Možno by sa dal dodatočne poliať ale maliny stále akosi nemám =D.


Napriek tomu nám veľmi chutil, jeho príprava bola jednoduchá a jednoznačne sa oplatí ho skúsiť.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.