sobota, novembra 22

RyChle SaNd WitcHe


Chrumkavý recept na lahodné, teplé, kontrastové pečivo pre každého.

How to: sanwitch with oven




Možno len o knihách sa zvyknem vyjadrovať závislácky, pravdou však je: varenia sa nedá zbaviť. Je to ako lepkavá jazda na bycikli, akonáhle sa do toho dostanete už nie je cesty späť. Šla som teda zo školy do Duke na obed - cez prestávku medzi 5 a 6 hodinou. Jedla som ráno a do 3 čakať nebudem.

Obzerám sa, mám chuť na slané tak automaticky špaldová kocka a zemiakové dačo lenže tá "kaiserka" vyzerala tak lákavo. Premýšľam a keďže nemali žiadny vegetariánsky šalát, len tak mi napadne ako by sa to dalo doma vylepšiť. A v tej chvíli sa to stalo. Nebolo návratu. Namiesto jedenia som vzala tri žemle, a zbytok hodín počúvala škvŕkanie v bruchu.

Odmena ale stála za to.

Prvým krokom bolo celkom dlho pražiť/ohrievať na panvici nakrájanú brokolicu. Túto variantu doporučejm skúsiť aj odporcov tejto zelenej kučeravej stromovej zeleniny pretože na konci procesu ju ani nespoznáte.

Do borkolice sa dajú následne pridať ďalší kamoši. Kukurica, paprika, to už nechám na vás =). Ja som si dala len rajčinu. Potom to treba posoliť, pokoreniť grilovacím korením. Pridať nakrájaný cesnak ak chcete a potom sójovú omáčku. Za pol minúty to už môžete vypnúť.

Fry brocoli until its done, add tomatoes, salt, soy sauce and garlic.


Pečivo jednoducho rozkrojíte, vložíte syr prípadne rajčinu a dáte do rúry dokým to nerozvoniava.

Bake your little bread-like friends with cheese in the oven.

Mohla by som na toto jedlo pieť ódy ako v telke. Pečivo bolo totiž chrumkavučké, jemné, stred mäkkučký ale tiež nie moc výrazný takže celá ta zeleninová zmes tomu dodala grády a spolu to bolo ako symfónia.



Druhú možnosť som skúsila neskôr a úplne/trochu inak. Záleží na uhle pohľadu.

Rajčiny, syr, Tofu všetko v bagete zapiecť na raz - rýchle a chutné.



A vedeli ste, že sója obsahuje bielkoviny, ktoré inak nájdete len v mäse? Ja som sa to dozvedela na biole =D a ako vegetariánku ma veľmi potešilo, že mi tak chutí niečo skutočne zdravé práve pre mňa. Mňam bazalkovú tofu!

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.