utorok, decembra 16

Almost + The Girl Who Never Was

17708622     16112452




Skylar Dorset - The girl who never was

Na túto knihu som sa vrhla akosi príliš bezhlavo ale vidiac tú obálku - kto by odolal? Dokonca som si neprečítala ani celú dosť dlhú anotáciu.

Tentokrát sa to neukázala ako až tak dobrý ťah.

Neberte ma zle. Kniha bola veľmi zaujímavo vymyslená, páčili sa mi postavy, prostredie, zápletka aj detaili a zložitosť vymyslené aj keď trochu klasického Seelie-Unseelie systému.

Ale kniha aj jej pokračovanie mali obe veľmi zvláštny štýl. Doslova som sa cítila ako keby to písala fae - nedokážem popísať tie rozdieli, asi to bola kombinácia rýchleho tempa, zložitých, mnohoznačných dialógov, úmysleného zmätenia hlavnej hrdinky ohľadne pravidiel jej vlastného sveta, unikátna postupnosť deja a stála zmena prostredia.

Ak ste čítali sériu od Lissy Mcmann, Dream Catcher tak pochopíte čo myslím. Aj tu to bolo jedinečne porozprávané no na rozdiel od Janie, Selkie a jej rozprávanie mi akosi nesadla.

Inak to bol zaujímavý príbeh. Nič výnimočné ale pekné.

--------------

Anne Eliot - Almost

Almost. Almost.How I hate that word and the way it defines me. Almost raped. Almost over it. Almost normal. Much, much worse: a night I can almost remember. Almost forget.

Túto knihu som si na seba ušila sama. V rámci Obsah vs. Obálka som našla práve Almost, s blbou obálkou no zaujímavou anotáciou.

Teda zaujímavou ako zaujímavou. Ten trik s falošným priateľom do ktorého sa zamiluje je starý ale vždy milí a po Cinder a Ella som bola silne naklonená contemporary a  toto sa zdalo zaujímavé. Dokonca som si začala robiť poznámky s citátmi z ktorých ľahšie dostanete predstavu o knihe:

Interisting heroine I can indentify with? Check.

I'm all about control, fast smack-downs and keeping people at a distance with my ever-expanding repertoire of rock-solid, back-off expressions. (Expressions laced with eye-snapping sarcasm and disdain, of course.) It's been a lot of staring-in-the-mirror hard work. But my skills are perfected.
Strong yet fragile? Sure.
I try to maintain a calm expression as drops of sweat slide down my neck. My hairline prickles painfully. Soon moisture will roll down my forehead and she'll see it.
Love for books? Check.

If you've never read the Twilight books or the Hunger Games series you wouldn't understand. Not. One. Bit. They are complex stories. Big words. Probably beyond you.”

No insta-love? Check.

It must be me against him for the final interview. I suppose he's trying to start the battle early. The guy's taking the front steps two at a time, and I swear he was talking to himself. I wonder if he might be more of a freak than me. Just in case he decides to look back, I hold my position and stare holes into his obviously new, package-creased, button-down interview shirt as he disappears inside the building.
Good luck you poser—you bully. That's the only point you're going to get.

Perfect guy we can drool about? Duble check.

Gray had been the only one to step up. He sort of saved her.
He took Jenna's face in his hands. Very gently…I do remember that. He tilted her chin toward his so she couldn't see her arm or any of the blood. He also blocked her view of the teacher who by that point, had quieted because she'd vomited under the basketball net.
That's when I notice Gray Porter might own the most stunning, crystal-green eyes on the entire planet.
I'm seriously at risk of an old-style faint. Holy-WTHECK? My neck and cheeks are volcano-hot. My entire chest swarms with an uncontrollable butterfly attack.
Butterfly riot.
Butterfly massacre.
Person slaughtered: Me.
Method used: Dimple.

Humour? Check.

He's probably here at this second interview because he pulled off something impressive and cool-headed yesterday, but what? Kitten rescue? Toddler running in front of a bus? The CEO choking on a mini-solar phone charger? Let's hope not.

I pull more bangs loose so the lump is covered, and I add Gray Porter to my ‘hate list,’ right between seashells and parties. I feel instantly stronger. My hate list hasn't changed in years.

Mystery? Check.

I push away the images of the party that changed—no—ruined—both of our lives freshman year.
Does she remember? Does she remember me?

Double point of view? Definitely.

Interesting meerting place? Check.

I have no idea what he's talking about. What's a chrome package? Amazingly, the guy doesn't break my stare despite the ice bullets I've slammed into him. Maybe he's not wearing his glasses, or it's too dark in here for me to be properly effective.

Romantic?

I want to know her. The real her.
Not the odd-ball-super-bitch everyone thinks she is, but the girl in front of me now. The one with a headache that takes the color out of her cheeks. The girl who likes Clone Wars art, and defends block-buster romances. The girl who I swear hid a few smiles from me earlier.

V Almost sa vyskytol ten istý problém. Mala som problém zo štýlom a keďže som knihy čítala v jeden a ten istý deň, asi to bude moja chyba. Tu mi ale vadili skôr tie ich hádky a dlhé dialógy. Tu už pár nepríjemných postáv nájdete, prostredie nie je moc špička a napriek nezávislosti hlavnej hrdinky mi prišla celá jej post traumatická porucha až prehnaná, až príliš nejedla ani nespala, panický strach prekračoval aj u mňa, silného introverta určité hranice a medze.

Celkovo to je fajn kniha, podľa informácií a štatistike na konci súdim, že autorka berie tému znásilnenia vážne a možno je aj v tomto realistická.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.