nedeľa, decembra 14

Colleen Houck - Tigre

Dva nádherní šlachetní princovia, čo sa vedia meniť na tigre, jedno sladké americké dievča, ktoré ich miluje a je odhodlané zlomiť ich kliatbu. To všetko odohrávajúce sa v malebnej Azií, kde sa vďaka rozprávkovému bohatstvu vozíme len súkromnými lietadlami a mega jachtami ....

Znie to krásne, nie? NIE?!?! Áno, znie. Ale dokonca aj táto optimistická romantička má občas chuť ponadávať si na knihy, aj ona si raz za čas uvedomí, že celá ta sladká pretvárka je len pozlátko emocionálneho, nevydareného bahna.

Takže ak máte chuť na spoileri alebo ak hľadáte niekhoho komu ten nepochopiteľný ošiaľ nevliezol na mozog, potom smelo do toho ...




Tigrovu kliatbu som dostala ako prvú knihu od Literamy na zrecenzovanie. Bolo to dávno a ja som bola možno tolerantnejšia, prvý diel sa mi však skutočne páčil, viď moja recenzia. A viete čo? Asi by sa mi podobne páčila aj teraz.

Druhý diel som ani netuším ako čítala. Fakt netuším lebo som ho nemala na GR začiarknuté ale po celé skackavé znovu-čítanie dvojky som si vravela, že toto poznám. Dokonca som nejako v mysli našla aj niečo z trojky. Fakt netuším ako ...

Ale keď som zistila, že 4 je ukončená. hneď som ich stiahla a prečítala ich radšej od jednotky. Prečítala ... dá sa to tak vôbec nazvať? Lebo som preskakovala strany ani antilopa. A 4 diel ... z toho som čítala tak 2, možno tri kapitoly a aj tak som bola traumatizovaná.

Čakáte na to nadávanie a spoileri, čo? Tak poďme sa na to vrhnúť, shall we?

Asi najviac to kazili postavy. Lepšie povedané, najviac to kazili účastníci milostného trojuholníka.

Dhiren, princ bla bla kone bla bla, sa silno snažil byť dokonalým hrdinom ale nejako mu to nevychádzalo. Prinajlepšom sme ho videli ako chúďatko ale stále to bolo skôr trápne než poľutovania hodné. Lebo tento 300-ročný PRINC, sa okrem galantného otváranie dverí (a tej maličkosti s tigrom) nijako neliší od sebeckého teenagera dneška.

Kishan je tu pán Obeť, ktorého každý ľutuje a kadťý preňho chce šťastný koniec lebo všetci po ňom stúpajú a otierajú si oňho svoje bahno a špinu ani by bol rohožka uviaznutá v období dažďov. Prehlasuje sa za galntného, trpí svojou láskou k bipolárnej sebestrednej a blbej nerozumnej Kelsey ktorá má v hlave akurát tak kapustu a napriek prehlasovaniu, ako by sa jej vzdal, že chce pre ňu len to najlepšie, ju nechá byť, nechá ju napriek tomu, že vidí ako sú si s Renom súdení, randiť s ním. On je boxovacie vrece, Obrazne a pre Rena niekedy aj doslova.

Kelsey .... slová nemôžu vyjadriť koľko studených spŕch, mentálnych terapií, zatrasení a nakričaní by potrebovala aby Prestala. Byť, TAK. NEZNESITEĽNÁ!!!!


Aby totiž bolo jasné - dej sa delil na 3 časti a jednu polčasť.

0,5.) Aby sa nepovedalo, že autorka to naťahuje (lebo ona to ňaťahuje po celej sérií) rozhodla sa to skrátiť aspoň krátkimi odstavcami. Napr. Kelsey je doma v Oregone a chodí do školy takže namiesto opisovania ako sa pekne adaptuje napíšeme, že pár týždoň bola nejaká rutina pretože tam nebol Ren a pretože o jej adoprívnych rodičoch už napísala až dve strany no tak nebudeme to naťahovať. Samozrejme vždy keď išla v každej kapitole aj niekoško ráz spať tak sme si prečítali ako šla do kúpeľne, ako sa tam prezliekla, ako sa vrátila späť ...

1.) Povesti, bájky, mýty , náboženstvo aj rôzne poučné vecičky - ak máte zaújem o neusporiadaný mix indickej aj kto vie akej ešte mytológie, po tomto nesihajte. Všetko to nájdete v dialógoch, hlavne s chodiacou ancyklopéniou, bývalým radcom a momentálnym skoror otcom (neviem ako sa volá). Navyše neboli ani presné.

2.) Akcia - tu sa niečo deje, hrdinovia bojujú, vymýšľajú a podobne. Tu nájdeme nosnú časť originálnej zložky príbehu - fénix čo chce aby si priznala svoje pravé city, drak s fetišom na zlato a drahokami, lesné víli vegetariáni, Noemova archa k tomu ...

3.) A konečne fundamentálna časť celej série - ROMANTIKA. Alias, ja som Kelsey a chcem byť šťastná no a Ren ma robí šťastnou ak sa momentálne nehrám na veľké chudiatko so sebavedomím na úrovni pod bodom mrazu ale ak ma nerobí Ren šťastnou tak budem plakať a budem s Kishanom aj keď už len pomyslenie, že sa bozkávame ma robí nervóznou.

Naprirodzená stránka ale nezaháľala. Máme tu čarovné zvery, čarodejníkov, bohyne ... A vedeli ste, že Kelsey vie metať blesky? No ako každá správna normálna baba v YA paranormálnom je skoror vždy na príťaž lebo tá schopnosť je cool, nesmie mať vďaka nej výhodu ak sa tým nedokáže aj to, ako sa s Renom milujú.

Vždy bolo vtipné bolestno-trápne sledovať ako si hovorí, že nič necíti a vzápätí to svojimi činmi totálne vyvrátiť.

Odišla som domov bez Rena tak si kúpim bieleho plyšového tigra na spanie, lebo som zabudla svojim nevlastným súrodencom kúpiť niečo v indi tak zájdem do hračkárstva a no nekúp ho keď vyzerá ako Ren!

Ren je moja minulosť a čo že medzi sebou máme hmatateľné puto a čo že mi všetci hovria ako sme si súdení, a čo že sa stále priznávam, že ho milujem. A ČO? Veď ja budem od stredu druhej knihy až po takmer úplný koniec 4 časti s Kishanom, lebo Ren povedal v jednej časti, že nemá rád broskyne so šľahačkou a tak mu to budem stále trieskať o hlavu a budeme si vymienať intenzívne pohľady a budeme spolu všetci traja spať v stane ako veľká šťastná rodinka.

A myslíte, že to je všetko? Nie. Naša očividne škaredá, sebecká, akože altruistická, náladová, nelogická, emocionálna troska vám ešte má 4, áno, 4 záujemcov o jej srdce a ani jeden nemá šancu. A navyše tu máme aspoň desiatky, áno desiatky okukovačov, ktorých kvôli svojmu slabému zraku nevidí a naše tigre s orlím zrakom vidia. Lebo veď Kelsey je sexi ale neprizná sa to lebo očividne ak sa sama potápa tak jej môžu všetci chalani (hlavne R+K) prizvukovať aká je krásna. Navyše tu máme hneď niekoľko, áno niekoľko obrovských make-overov kedy sa nespozná v zrkadle, kedy ju tigre s dokonalým zrakom takmer prehliadnu lebo ona sa im predsa páči taká aká je. Aj autorke očividne, keďže má dôvod ju stále obliekať do špeci šatičiek.

Tiež bolo úžasné ako flexibilné mali tie hodiny človečenstva. Princovia mohli stráviť len obmedzený čas v ľudskej forme ale ani jednu knihu nás to moc netrápilo. Sem tam sa v čísle O,5 príbehu ukázalo ako im to kazilo zábavu no nevadí, aj tak im to vždy vyšlo krásne a mohli trápiť množstvo času s Kelsey.

Dokonalosť chovania sa zrútila vlastne obom hlavým hrdinom ale Ren to mal horšie. Najprv stratil pamäť a každým jedným gestom, KAŽDÝM jedným ukazoval, že Kelsey sa mu nepáči len aby potom sa snažili byť priateľmi kedy vlastne zistí, že sa mu páči aj keď je mu z nej doslova zle (aj nám Ren, aj nám z nej bolo zle) a začne sa jej dvoriť DOKÝM skroro neumrie - nemohol jej dať dýchanie z úst do úst ň takže je očividne nevhodný pre ňu, povie jej, že ju nemiluje na čo ona TOTÁLNE prekvapivo mu neverí aj keď presne tomu verila po celú tú dobu a tak si dovlečie toátálnu kravu, blondínu s pasom -5 cm, čo žere zeleninu po miligramoch, neznáša mačky, opaluje sa ale do bazéna nevkročí lebo chlór škodí vlasom len aby sa pred ňou schoval a Kelsey ju má zabaviť zatiaľ.

Zbabelec, nevkusný, žiarlivý neandrtálec, neinteligetný a trápny a samozrejme na konci zistíme ako ho to všetko mrzí, ako sa cítil prázdny bez nej a podobné výhovorky.

A nesmieme zabudnúť, že oni svojím poslaním vlastne zachránili celú krajinu!!! Tri krát hurá neschopným teenagerom čo zachraňujú celé štáty!!!

A viete prečo som to vôbec čítala?

Lebo ja sama zastávam názor, aksa ti nepáči, nečítaj to. Prečo pokračuješ ak to len ofrfleš??

Ja som totiž (aj kvôli prvému dielu) márne dúfala v zlepšenie a osvietenie ohľadne lásky. Veď stále tam riešili ten vzťah, stále porovnávala či by pre ňu bol dobrý premýšľavý impulzívni muž činom Kishan čo si všetko nechá ľúbiť alebo majetnícky romantik s dvoma mozgovými bunkami zameranými na Kelsey. Ktorý je ten pravý, s ktorým by som bola šťastná a čo je to vlastne tá láska?

Odpoveď som nenašla. Už v jeden recenzii som to uvádzala a určite to všetci poznáte. Láska odpúšťa, láska nezávidí, láska myslí na druhého ... Ale Kelsey, ak nemala záchvaty nezaslúžim-si-nikoho stále vyberala podľa toho, kto ju robí šťastným a potom keď sme chceli aby bol "sebecká" a vrátila sa k Renovi lebo ten je pre ňu očividne ten pravý tak just zostala s Kishanom, lebo to sľúbila a všetci sme tak predsa viac trpeli tak prečo to meniť.

Celá 4 a vrátenie do minulosti navyše bolo divné a ten úplný koniec bol ešte horší aj keď som vedela, že skončí s Renom.

Aspoň, aspoň že Nilima dostala chlapa.

Inak na to ako moc to bolo romantické sa väčšinou držali za ruky ako škôlkari a poriadny bozk bol pomaly hotový posteľový akt ty bláho! Proste úplne ju spáli na popol ako.

Hodnotenie? Netrúfam si. Hlavne nie keď každá časť má na GR viac než 4 hviezdičky!!!!!!!!

Neodporúčam to ale ak sa vám páčili knížky ako Pád od Lauren, Nesmrteľní a ak sa vám celkovo páči rozoberaž´ť vzťahy ... skúste to ale na vlastné riziko.

Ja to neodporúčam.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.