streda, decembra 10

Pokus o profitelorky



Toľká snaha a ...

Asi to nikto nečítal, no môj článok o tom ako som zvládla odpaňované cesto nebol úplne úplný. Lepšie povedané, dnes som si hovorila, že je to blbosť. Ale aby som to vysvetlila poporiadku (ak chcete len recept môžete preskočiť nižšie =)

Na sviatky by sme rady upiekli nejaké pečivo a ja som navrhla práve profiterolky. Kombinácia nudy, prílišného písania, nerozčítanej knihy a absencie mobilu ma dohnala k predčasnému skúseniu.

Lenže ja som si ako zelenáč začala prezerať iné recepty(každý je skoro iný vo všetkých bodoch), chcieť vymeniť ten môj odskúšaný. Pátram, rozmýšľam, vyhodím olivový olej ale mlieko namiesto vody a cukor k tomu znie fajn.

Navyše takto na sviatky sa stal zázrak a ja som tie surviny vážila!!

Maslo 100 g


Rozpustiť a do toho 50 g cukru a 150 ml mlieka.


Postupne zamiešam 150 g aj dačo múky.


Lenže hneď na to mám už guču a priliepa sa to na okraj čo by mala byť finálna fáza PO odpaľovaní vody.


Ale tak nedbám a pokračujem. Pridám dve vajíčka,


vyzerá to fajn. Tvarujem guličky s tým , že napuchnú.

+

A prišlo to. Napriek nízulinkej teplote, dlhému času sušenia stále majú akoby nedopečený stred (ktorý je inak v poriadku) a nenafúkli sa tak ako mali. Pamätám si, tie prvé boli síce tak centimeter hrubé a ploché koliečka no v rúre napuchli na tenisáky! Spľasli síce ale to je asi skôr metóda pečenia než chyba zloženia.


Navarila som vanilkový puding a čokoláda aspoň bola trochu úspech.

Dovolí si hádať - metóda o ktorej som v súvislosti s čokoládou počula sa volá temperovanie a podľa môjho odhadu ide o toto:

čokoláda po určitom stupni pri varení stráca niektoré svoje vlastnosti a tak by sa mala pre ich zachovanie temperovať (temperature - teplota) 

zohreje sa na miernom ohni, varí sa na miernom ohni dokiaľ sa celá v mlieku nerozpustí a to je všetko

Po vychladnutí sa mi zdá trošku lepšia než obyčajne. Stále lesklá, rovnaká chuť.


A na vrch som pridala už len opražené mandle čo sme mali v skriny ešte po vianočke a prekvapivo sa to pekne hodilo.


Teraz - teraz je to len na vás čo si z môjho príspevku odnieste. Napriek všetkému boli chutné a keď vychytám fintu s nafúknutím a zachovám pôvodné cesto  dokážem spraviť aj luxusnejšiu verziu.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.