streda, februára 11

Univerzálny recept na WAFFLE Multivariantný




More receptov, oceány variácií, celé planéty waflí - je načase aby moje úsilie prinieslo úžitok, aby moje skúsenosti boli predané ďalej a aby ste sa aj vy ponorili do sveta, kde pár obyčajných surovín stvoria nové palacinky.

Prinášam vám teda obyčajný, prispôsobiteľný recept, ktorý si ale sami musíte vyskúšať a zdokonaliť aby sadol práve vám. Rada by som vám dala klasický recept, vážne - ten ktorý proste funguje za každých podmienok no wafle sú ako oblečenie zo secon-handu - dokiaľ ich nevyperiete a sami nevynosíte, nikdy vám úplne nesadnú.


Múka 
je asi základ aj keď sama nestačí. Môžete použiť akúkoľvek zmes múky alebo múk, v primerateľnom množstve a zvoliteľnom zložení a kvalite.
Vajíčka
sú povestné svojimi lepiacimi schopnosťami a ani tento recept nie je výnimkou - wafle sa v skutočnosti nechcú priliepať na steny waflovača, chcú, aj keď sa to nemusí tak zdať, zostať ako jedna, krásna waflička takže ich potrebujete. Vajíčka nie sú tak variabilné no sliepočky vo výbehu sú oveľa šťastnejšie a my predsa chceme mať šťastné wafle.
Mlieko
sa tiež dáva aj do palaciniek a kľudne ho môžete nahradiť alebo pridať k nemu aj smotanu, keď na to príde.
Tuk
má predstavovať čokoľvek čo poď ním mať chcete. Samo sebou neodporúčam bravčový no nemusíte dať len poctivé domáce maslo - niekedy stačí aj prachobyčajný slnečnicový ale to maslo dáva takú autenticky domácu vibráciu a pekne to potom vonia.
Kvasenie
môžete zabezbečiť droždím v mlieku aj cukru, sušeným droždím, práškom do pečiva alebo sódou bikarbónou. Len musíte vystihnúť to správne množstvo na čo vám poradím len toľko - menej je niekedy viac.
Cukor
je askosi samozrejmá prísada - robíme predsa sladučké, nadýchané obláčiky ale myslím, že moc cukru sa potom lepí.


Postup je tiež na vás - niekdo rád mieša sypké a tekuté suroviny dokopy, iný len kydá, niekdo rád vajíčka pred cukrom a iný ho dá za. Žiadny spôsob, dokiaľ nemáte hrudky, nie je zlý.

Ja si rozbijem vajíčka a vymiešam ich s trolinkou soli, pridám mlieko a roztopené maslo a potom cukor. Potom pomaly prisipávam múku. Podľa toho či dávam droždie alebo sódu, podľa toho ich dávam v inom kroku.

Ako príchuť priamo do cesta odporúčam dať vanilkový cukor - najlepšie s pravou vanilkou a/alebo škoricový cukor. Tipy na servírovanie môžete nájsť roztrúsené tu po blogu - džem máte každý no ja ich mám rada napríklad s vanilkovým pudingom, domácou nutelou či obyčajnou, sladkou šľahačkou. Nezabudnite na ovocie.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.