pondelok, marca 23

Ulice s históriou - séria On Dublin Street


15760001




Ako každá romantická a populárna kniha, ktorú na slovensku preložili, aj Doublin Street prišla ku mne akosi prirodzene. Práve som dočítala If I stay, svojím spôsobom rovnako ladenú knihu aj keď úplného iného štýlu a predsa, ten titul mi nedal pokoj. 

Niekedy skutočne netuším či som až tak nenáročná a niekedy proste prečítam nekvalitnú knihu ale ocením ju alebo to je tá moja tendencia pocitu fénixa, takého znovuzrodenia. V skratke je to akoby som zažívala veci po prvý krát a pri začítaní a oceňujúcich vetách som bola prekvapená tou normálnou radosťou s čítania.

Aj celkovo môžem povedať, že kniha ma až netradične chytila, znovu ma nútila trochu bolieť, emocionálne sa zainteresovať a prežívať emócie s hrdinkou. Bola to pekná jazda a to je čo sa týka pocitov a doporučenia asi to najdôležitejšie.

Ak by sme mali prejsť k technickejším záležitostiam ...

Jocelyn Butlerová sa roky skrývala pred vlastnou minulosťou. Teraz nastal čas odhaliť pred svetom trpké tajomstvá. Joss, ako ju všetci familiárne volajú, sa rozhodne ujsť pred spomienkami na tragické udalosti a presťahuje sa zo Spojených štátov do Škótska. Keďže sa tvrdohlavo vyhýba blízkym vzťahom, nikto netuší, aký veľký žiaľ v sebe dusí a ako musí dennodenne bojovať so svojimi démonmi. Samotársky život jej dokonale vyhovuje – kým sa nenasťahuje do nového bytu na Dublin Street a nespozná Bradena, ktorý otrasie jej zdanlivo nedobytným svetom. Braden Carmichael vždy dostane, čo chce. Je úspešný, bohatý, neskutočne príťažlivý – a odhodlaný dostať Joss do postele. Keď zistí, že ju predstava vzťahu desí, navrhne jej, aby uzavreli dohodu, ktorá uspokojí ich spaľujúcu sexuálnu príťažlivosť. No tvrdohlavému Škótovi ich posteľné hry nestačia a Joss spanikári. Predstava, že niekto prenikne do útrob jej duše, je pre ňu neprípustná.

Príbeh sa pohyboval veľmi ležérne no myslím, že na to som mala chuť. Obaja hrdinovia sa zdali veľmi sympatický. Viete, nie som si istá, že mám ten pocit vždy, no títo hrdinovia boli skutočné postavy. Joss bola skutočná osobnosť nielen s hlbkou minulosťou (jej jediná "vada" ktorá mi niekedy vadila) ale skutočným sebavedomým, drzosťou, vtipom, skrytou empatiou a vážnym typom cool faktoru. Braden to isté. Cieľavedomý, vtipný, milý, starostlivý a kontrolujúci.

Oba boli osobnosti sami o sebe a ich vzťah bol skutočným spojeným rovnocenných, čo sme si vďaka pomalejšiemu vývoju a mnohým priateľom potulujúcich sa okolo veľmi pekne overili a zažili.

 Bol to pekný príklad pekného kamienku zhodeného zo zrazú, ktorý berie zo sebou veci až na konci len škriekate, smejete sa a inak vyjadrujete kladné pocity k celej knihe.

Dala som knihe aj hneď 4 hviezdičky, možno aj zo šoku, aj preto, že som si to jednoducho užila. V týchto dňoch odo mňa dostanú 4 skôr tie fakt dobré veci. Joss a jej problémy niekedy prekážali, pôsobili detinsky či zbabelo no kto vie, ja som v jej topánkach nebola.

(krátka novela o Bradeovej sladkej, nezávislej sestričke bola na mňa príliš plná bolesti)

Druhá kniha bola s osobou na ktorú by som to netipla. Jo je jej dobrá kamarátka z práce a aj keď v prvej knihe nebola tak dôležitá ani tak inšpiratívna, dostala svoj príbeh a jeden ešte viac srdce-lámavejší než ten predošlý lebo Jo nemá len traumu ale aj skutočný problém, ktorý rieši po svojom.

Cam je samozrejme zlatíčko s tetovaniami a úžasným ochraniteľkým komplexom, ktorý, ak čítate takúto knihu proste musíte trochu zbožňovať a Cole je ďalšie krásne zlatíčko a ďalšia skutočná osobnosť.

Tretia kniha bola opäť nečakaná a ešte vzdialenejšie príbuzná Olívia sa skamoší s veľkým playboyom, ktorý si samozrejme nie je vedomý, že celý život čakal práve na ňu. Navyše vždy sme videli šťastné páriky pokračovať vo svojom prešťastnom ale reálnom živote a tá familárnosť dokáže vyklúzliť úsmev na tvári. Vyhovoval mi tu ako vek (new adult) tak aj akýsi vzor - najpr prvé zaujímavé interakcie, potom spoznávanie popri bežnom živote, potom riešienie problému a samozrejme tie krásne kapitolky kde sa vyžívame v šťastí, s o niečo väčšou dávkou posteľového času.

Celkovo boli postavy, to najdôležitejšie na romantických knihách, veľmi dobre spracované, komplexné v závislosti od postavenia v knihe a aj keď sa dali nájsť menšie pretáčania očí a malinko presladené momenty, tieto kniha ma skutočne zaujali a odporúčam ich aj vám.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.