streda, apríla 15

Kúsok syra



 Pôvodný recept alias pokus číslo jedna bol značne iný no kráčalo tu o to isté - tieto syrové kúsočky. Pre niektorých z vás to nemusí byť žiadna prevratná novinka. Recept je koniec koncov primitívny až sa blýska no tieto sa mi vydarili presne ako som ich chcela a tak by som sa s vami rada podelila o svoj postup.


Potrebujeme:
camembert(y)
múka
vajíčka
strúhanka

zemiaky

(zelenina na šalát)
 

Nakrájame si camembert na primerane veľké kúsky. Problém alebo skôr záležitsoť na zváženie bol aby trojobal na camembertových trojuholníčkoch čo som vyriešila použitím revoltačných desiatovníkov a macka Pú.

Na fotke dole krásne vidieť celý postup. Do múky. Zavrela som, potriasla. Do vajíčka. Do strúhanky. Zavrela. Potriasla až tancovala. Zase do vajíčka, zase do strúhanky. (čím pevnejší obal tým dlhšie syr vydrží bez utekania z väzenia strúhanky)




 Ale na začiatok som si ošúpala zemiaky a posypala grilovacím a olejom. Zavtedy čo boli v trúbe som stihla potom kúsky aj šalátik. Ten je len z rajčiny, uhorky a mrkvy - taká zeleninová príloha.


Skutočne úžasné bolo čo sa mi podarilo vykúzliť na druhý deň. Varenie zo zbytkov - o tom je dnes už takmer veda. Je nemorálne a bezohľadné vyhodiť dobré jedlo, len pretože ho nemá kto zjesť a na druhý deň sa z neho dajú robiť zázraky.

Tento šalátik je zmesou dvoch substancí:

1.zemiaky čo zostali zo včera sa nakrájali a hodili k opečenej brokolicu a opečenému, nahnednutému tofu

2.šalátik ako zo včera (nezostal - bol urobený na novo)

Spolusa zmiešali, pridala sa citrónová šťava, olej, soľ a viola! Výživná lahôdka na stole. 



A ak by vám to prišlo málo, prišla som na to, že aj do tortili sa dá dať jednoduchá praženica a s trochou zeleniny z nej spraviť ďalšiu jedlovú mňamku.

 


Prajem teda dobrú chuť a veľa zdaru v kuchyni!

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.