nedeľa, apríla 5

Špenátové palacinky a Divná Tiramisu



Jeden recept je odo mňa a už ho poznáte - tiramisu no teraz ešte o trochu iné a menej ako originál čo niekomu môže vadiť a niekomu naopak ulahodiť ešte viac.




Druhý rcept mám z jedného blogu a uvarila som ho v deň kedy som ho aj objavila. Napriek, tomu, že je požičaný (a s tým, že som ho trolinku zmenila) si ho dovolím opísať podrobne a s pôvodným obrázkom z daného blogu.

Oba recepty boli vynikajúce a to je asi všetko čo treba vedieť. 


NA PALACINKY
potrebujeme:

špenát
vajíčka
múka
(soľ)

riccota
/tvaroh/
syr feta
sušené rajčiny

Najprv rozmixujeme prípadne pokrájame špenát, do neho pridáme vajíčka a do toho múku. 
Samozrejme soľ.


Tak ako vždy rozlejem cesto na panvicu. Tu som narazila na menší problém a to, že palacinka je nerovnomerná (obrázok č.2) a tak som si vzala lyžičku, ohla ju (obr. č.3) a potom vrchnú vrstvu čo najviac zarovnala.


Na potretie som nepoužila tvaroh, keďže mi prišiel príliš hrudkatý ale syr ricottu. Feta zostala. Sušené rajčiny však boli kúpené už v marinádovom oleji - s bylinkami a slnečnicovými semiačkami čo tomu dodalo ešte úžasnejšiu chuť. 


Podávame podľa ľubovôle.



TIRAMISU
(pôvodný recept)
zmeny:

1)vanilkový puding na spodu


2) vanilkový studený puding Créme Olé do plnky =D
(Ja viem, je všade ale nemusíte tam dať puding - problém bol v tom, že upravená plnka bola síce lepšia než klasická no tiež sa viac roztekala a ja nie som moc veľkým zastáncom smetafixu. Hádam, že ideálnym reašením by bol škrob, ktorý neprekryje chuť no zároveň to spevní)


3.) čokoládové kúsky medzi každú vrstvu
(pekne chrumkali)


4.) menej ale silnejšia káva
(ja kávu nepijem vôbec a aj keď mi v tiramisu chutí, stále to nechcem prehánať a nechcem aby mi piškóty odkväcli takže radšej menej ale silnejšej kávy)


5.) konečne som dostala správnu štvorcovú formu! =)





To by bolo z mojej strany všetko - dúfam, že sa vám tieto dva "recepty" páčili a napíšete mi vaše skúsenosti s tiramisu, prípadne vyskúšate chutné, špenátové palacinky.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.