pondelok, mája 11

Knižná rodina - "tag"



Úžasný, brilantný nápad na článok som našla na jednom blogu a hneď som vedela, že si ho musím skúsiť sama. V čom spočíva? Zoberete knihy. Zoberete rodinných príslušníkov. A všetko náhodne pomixujte a vylosujte. Je to jedna veľká sranda plná prekvapení! Poďme sa pozrieť ako celý proces prebiehal u mňa ...


Tento tag som našla už dávnejšie a ako jeden z mála ma zaujal. Plánovala som nie tak dlho no čakala som na správny čas a mala veľké očakávania.

Takže ak chcete skúsiť aj vy, nasledujte moje kroky.

Najprv som si vybrala obľúbené knihy. Usporiadala som si ich - zvolila som obyčajné usporiadanie od najväčšieho po najmenšie. Ďalej som zozbierala zbytok kníh, čo som nemala doma na kindle.



Takže teraz máme kindle s 8 knihami a 8 obyčajných kníh.

Teraz na papieriky.

Tie som si postrihala a nechala miesto na vypísanie výsledku a potom dala do dvoch papúč =D aby som si vždy vyťahovala buď ženské alebo mužské postavy a nemala takú Zafiru za deda =D.



A teraz už ide samotná voľba.

Otvorte knihu na ľubovolnej strane a prvé meno, na ktoré vám padne zrak je vaša postava.

Problém mi nastal, keď som mala bratranca až dedka no baby žiadne.


A nakoniec som musela hľadať, dokým mi ženské meno nevyskočilo čo bol menší problém a aj zmätočné ale vyšlo to =D.




Poďme pekne od hora dole.

Moja knižná rodinka:


Babka:
(z otcovej strany)




Vatra
(Ohnivá - Kristine Cashore)

Neviem ako vy, no ja by som Vatru brala v sekunde. Krásna až to bolí. Milá. Obetavá. Zaujímavá. Inteligentná. Nie nutne v tomto poradí. 





Dedko
(z otcovej strany)



Eragon
(Dračí jazdci - Christopher Paolini)

Ďalšia výhra. Možnosť lietať na drakoch, počúvať na dobrú noc ako sa z neho stal dračí jazdec. Eragon by bol úžasný starý otec!




Babka
(z maminej strany)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4f/1c/8f/4f1c8f23f3aaa311f1f58aab5019117a.jpg


Erra
(Kate Daniels - Ilona Andrews)

Toľko nádejí, toľko skvelých postáv a ja nájdem Erru =D.

Psychopat, sociopat, šialenec a to ešte hovorím milo. Erra nie je najlepšia osoba ale je silná osobnosť. Má kopu komplexov, rada vládne a zabíja rada, hlavne rodinu. Jediné, čo sa jej vytknúť nedá, je nudnosť.




Dedo
 (z maminej strany)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/25/94/ad/2594ad829408cbd2a18e255621d108fc.jpg


Safir
(Zrozen z ticha - Sherilyn Kenyon)

 Opäť, nie v čo som dúfala =D. Shery má toľko úžasných postáv a ja si vyberiem práve Marisovho brata. Tento aspoň nie je negatívna postava.

Safir patrí k rase bojovníkov a časť je na prvom mieste. On má však vlastnú hlavu, takmer nadľudský talent pre zbrane a vlastný kod spravodlivosti. Navyše určite patrí ako všetci ostatný do skupiny prespríliš ochranárskych, sexi týpkov takže ako vravím, tak zlé to nie je =D.



ujo

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c1/05/cb/c105cbd32209df006bce291c74707812.jpg

Reece
(Play - Kylie Scott)

Mal bol dokonalý. Anne úžasná. A ja si vyberiem Reeca. Čo môže vyzerať ako smola, dokiaľ si neuvedomím, že ujo môže byť sukničkár.

A že tento konkrétny vlastní kníhkupectvo.

No kto by ho nezbožňoval? =D



teta

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/58/6d/54/586d54bd623f8d630f7a79ac24125f8c.jpg

Morana
(Iria - Ivana Žalúdeková)

Ani nie tak obľúbená séria ako spomienky na dobrú knihu od slovenskej autorky. Lenže Morana bola pre mňa dosť vedľajšia postava takže jediné čo vám môžem povedať o nej je, že je to bohyňa smrti. Krutá. Nádherná. Mocná.

Ale je to pekný prírastok do genetického fondu ... =D


bratranec

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/83/21/35/832135adf8a1b3639feb3a0b5ff03408.jpg


Chaol(Trón zo skla - Sarah J Mass)

Kto čítal vie, kto nečítal, CHOĎTE to IHNEĎ napraviť =D.



sesternica

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f1/ec/2b/f1ec2b19b351d0a9cdfb4bc4d6dfe9cf.jpg

Yelena
(Poison Study - Maria V. Snyder)

Úžasná hrdinka. Platí to isté ako pri Chaolovi. Vo svojej typológií som ju označila za hrdinku a za tým si stojím. Takže ďalšia výhra.



mama

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c2/35/4f/c2354f2b4af85adc7f2589fabefd576e.jpg


Lexie
(Croak - Gina Damico)

So not what I expected ... Ale o to lepšie!

Lex je sarkastická, obyčajná zberačka duší - smrťka ak chcete a séria bola proste úžasná takže mať ju za mamu? Prečo nie? =D


 oco

 https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ea/ff/96/eaff9634e3693bf8942ae0719a1bdd09.jpg

Cade
(Faking it - Cora Carmack)

Asi všetci vieme ako skvelý rodič by bol. Dobrý vzor. Zaujímavý. Menej tradičné zamestnanie.




brat



https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/48/4d/e0/484de0bb199432dcdb447aa1d35dae4b.jpg

Kylar
(The way of shadows - Brent Weeks)

 Ako to tak vidím, na moju rodinu si niekto len tak netrúfne. Kylar je ďalší príklad zaujímavého no smrteľne nebezpečného hrdinu a pokiaľ ste knihu nečítali (ODPORÚČAM - vyšlo aj v cz) potom vám stačí vedieť, že je to nájomný vrah (kylar - killer) a len tak ľahko sa z neho nespamätáte.




sestra

 https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e9/2f/3f/e92f3fdf06c101ea5feb677a7220119b.jpg

Clarisse
(Percy Jackson - Rick Jordan)

A ako by toho bolo málo, ďalšia bojovníčka. Na Clarisse si úprimne moc nepamätám, pokiaľ však viem, bola bojovníčka skrz na skrz a spravila chyby no celkovo je kladná postava, ktorú by vôbec nebolo zlé mať za sestru.



manžel
 
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/98/5a/14/985a141cd2bb4e1c2675bb2752934404.jpg
 
Aaron
(Shatter me - Tahereh Mafi)
 
Netradičná kategória a ešte netradičnejší víťaz. Warnera som neznášala (a ja som veľmi mierumilovná) ale v ďalších dieloch som si ho veľmi obľúbila a vôbec to nie je zlé.



najlepší priateľ

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2c/66/9b/2c669b2c247bccf930f562a76909f5b9.jpg

Phédre
(Kushielova strela - Jacqueline Carey)


Príjemné prekvapenie. Až na jedinečné chúťky =D s ktorými sa dá vyrovnať je dokonalou hrdinkou a bola by česť mať ju za kamarátku. Navyše - Joscelin!



rodinný známy

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4b/f3/a5/4bf3a5bb96b0ed7870108418dfc6fb2e.jpg


Hans
(Zlodejka kníh - Markus Suzak)

Posledné dve kategórie boli do počtu no vyšli nádherne. Hans nie je vzor dokonalosti. Nie je extra zaujímavý. Ale ak ste čítali Zlodejku kníh, určite ste si ho ako ja veľmi obľúbili.




Tak a to je všetko z môjho výpočtu. Dajte vedieť ako dopadol ten váš!

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.