utorok, júna 30

Contemporary s hrdinkou k nenakopnutiu




 Je ťažké napísať contemporary Ya/NA ktorá by ma skutočne dokázala zaujať. Moje heslo v tomto je: prečo čítať o niečom čo sama môžem prežiť. No Nalini napísala skvelú sériu Angel's blood (jej Ellena je skvelá) a Psy-changeling sériu, ktorá zachádza skôr do veľmi romantickej až erotickej no vždy madobre pobavila.

A ani v takto obyčajnom žánre ma nesklamala.

V normálnom reálnom románe mám ja a určite aj iný kopu výhrad. Hlavným prolbémom býva naivná či otravná hrdinka, love interest je tiež náladový a často bad boy a jeho opisy zaberajú polku knihy. Predvídateľný príbhe, kopa výčitiek ako spolu nemôžu byť a hnevu a žiarlivosti pretože práve o tom vzťahy niekedy bývajú a čo by to bola za kniha keby sa tam nerozišli aspoň desať krát?

Nalini tento problém nemá. Hrdinka napriek nepeknej minulosti nepôsobí ako fňukna ani úbožiatko. Hlavný hrdina je arogantný no hurá, hurá, sedí mu to krásne a namiesto toho aby sa od nej držal ďalej a túžil po nej len aby ju odkopol "pre jej vlastné dobro" si ide za svojim. a hneď od začiatku to naberá rýchly spád.

Hlavnou zápletkou bolo, že obaja si niečo prežili a hlavne Molly má problém vystaviť sa znovu sláve rokovej hviezdy. kto by však odolal Foxovi? Riešia sa tam tiež vedlajšie postavy a nerobia im len kulisu. Navyše tu je takmer dvojpohľad, takže vidíme do hlavy obom hrdinom a pritom je to všetko písané v tretej osobe.

Kniha sa mi jednoducho páčila a napriek tomu, že tretí diel ešte nevyšiel, dajú sa čítať aj ako stand-alone a určite som zvedavá na T-Rexa =D.

Odporúčam.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.