štvrtok, júla 9

Clean Sweep - Ilona Andrews

19090384



19504964




recenzia s citátmi na konci





Bolo to ťažké, no Ilona a Andrews sa po mnohých presvedčivých dôkazov pomaly prebojovali k mojim najobľúbenejším autorom a možno dokonca zaujalo výsadné postavenie. A stále - stále som pred čítaním Clean Sweep bola presvedčená, že to bude len niečo jednoduché a rýchle. Super ale stále skôr rýchlovka. Ako som sa mýlila ...

Dina je Kate. Ako Kate. Ale absolútne iná. Pri sérií The Edge som takýto pocit nedostala no pri čítaní tejto som nemohla neporovnávať ju práve k úžasnej Kate Daniels a po dumaní vyšlo najavo, že Dina je ako Kate, len iná.

Dina je oveľa ... obyčajnejšia. V tom najlepšom slova zmysle, Trolinku ako Kate v prvom diele, kedy nebolo tak očividné, ako je výnimočná. Má rovnaký záchranársky komplex a nedokáže nepomôcť takže keď zabijú už tretieho psa a môže začať ísť o život, Dina po rozvážnom rozhodnutí opustí neutralitu Innkeepera a začne vec vyšetrovať sama.

A to by nebola Ilona keby sa jej do toho nezaplietol fešácky tvaromenič. Aj keď musím povedať, že Arland by tiež stál za hriech *dreamy sigh* ...

Dina je tiež oveľa rozvážnejšia a rodinu zbožňuje. Nie je vôbec tajnoskárska a poviem vám, tá mágia, ktorá má so svojím "hotelom" Geneviev je proste magická.

Autori ju pôvodne začali ako takú oddychovku a každú týždeň ju ako free fiction vyvesili na net (viď link hore) no ako inak nakoniec z toho vznikla úžasná (trochu kratšia) kniha, plne rovnocená jej ostatným úžasným sériam a už ju publikovali aj oficiálne.

Ako rada by som zašla do podrobností no je to pre mňa ťažké. Ako každý čitateľ aj ja mám knihy kde strácam slová a to úplne - vyjadriť ako moc ma knihy chytili sa mne jednoducho nedá. Ilona však dokázala presne sa strafiť do môjho štýlu a aj keď som našla veci, ktorými som si nebola istá, ona ma presvedčila a skvelo prepracovaným príbehom ma úplne uchvátila. Sranda je aj to, že pri čítaní nie som 100% nadšená. Ale dokážem sa vyžívať dokonca aj v mojich neobľúbených opisoch a aj keď nie je akcia, všetko je také prirodzené a vďaka tomu vtipu a world-buildingu (Ilna a mimozemšťania - the best.combination.ever!!!!) som pri druhej knihe kvíkala vzrušením len z toho, že som to čítala a na konci druhej knihy som bola nielenže úplne paf ale aj absolútne nadšená a hrozne sa teším na tretí diel!!!

To keď JA idem do FANGIRL módu a používam toľko výkričníkov, viete, že som buď zošalela alebo to myslím fakt vážne ...

Takže táto séria je proste bombová vo všetkých aspektoch a ODPORÚČAM všetkými molekulami!!!


(p.s.: nie je to až tak steamy hot ale pravdou je, že mi to Vôbec nechýbalo a v trojke určite dojde k posunu a dočkáme sa možno aj krásnej postelovej scény)



citáty:

Clean Sweep (Andrews, Ilona)
- Your Highlight on Location 80-82 | Added on Monday, July 6, 2015 10:55:09 AM

He looked like he could pick up a fifty-pound rucksack, run across the city with it, and then beat an ungodly number of enemies to a bloody pulp with his bare hands while things exploded dramatically in the background.
==========
He was taking all this rather well. He probably thought I was crazy and had decided to stay calm in case I started putting tinfoil on my head.
==========
"No. As I said, the House's honor is involved. We will handle it alone." Anything I could say would be perceived as impugning his honor, and his House's honor, and his men's honor, and the honor of their parents and their parents' parents...
==========
"Myths tend to spiral out of control. Do you howl at the full moon and steal maidens to devour?" "Depends on the maiden," he said. Was he flirting with me? Devouring didn't really go with flirting, but his tone of voice did. Was this how werewolves flirted? Hey, baby, if I had to kill any girl and eat her flesh, it would be you...
==========
It was almost ten. The sun shone bright. If I had to make an excursion to the store, now would be the perfect time. If Hollywood's best special-effects artists caught a glimpse of the dahaka and his stalkers, they would suffer a collective apoplexy from sheer envy. There was no way for him to travel out in broad daylight. It was now or never.
==========
I could buy ten enormous jars of peanut butter and stuff it in the back of my car. My home was a battleground between a surly werewolf and an arrogant vampire, and a murderous alien was trying to kill us, but I would never run out of peanut butter again and I would get it for a steal, too.
==========
With shipping, it ends up being around two fifty per large jar. Of course, you have to know where to buy the real thing..." Sean stared at me. "What?" "Two hundred and fifty bucks?" "Well, it's honey, not white truffles. There is a price ceiling there."
==========
Even in a white T-shirt and jeans, Arland didn't fit into the kitchen. It was like walking into your room and finding a medieval knight with the face of a superstar casually sipping tea from your flowery porcelain cup.
==========
Sean smiled, a feral grin like a wolf panting. "Dina." He practically purred. "Are you okay?" He glanced at my broom, amused. "What are you doing here, all alone?" This was reminding me of Red Riding Hood. If he asked what was in my basket, he would regret it.
==========
But no, I've dipped my hand in your blessed water before and by itself, it does absolutely nothing." "Where did you get the holy water?" I asked. "My cousin brought it as a souvenir. I did it on a dare. Logically, of course, I knew it wouldn't melt my skin off, but one can never be certain." I pictured a bunch of teenage vampires standing around a basin. "You touch it." "No, you touch it..." Of course, he would put his hand into it.
==========
"What are you intentions toward Dina?" Arland asked on the screen. "My intentions are my business," Sean said. "Mhm," Arland said. "I have spent my spare time studying literature popular with young women of this planet. One should always study the battlefield." Sean glanced at him. "And?" "I suggest you give up now. According to my research, in a vampire-werewolf love triangle, the vampire always gets the girl." "Is that so?" Sean asked. "It is." "In that case, may the best man win." Arland considered it and grinned. "I can live with that."

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.