utorok, júla 7

Špenát a Jednohubky

 Slovensko, priznajme si to, nie je krajina určená pre vegetariánov. Je to hlavne tou mentalitou a tá sa odráža vo všetkých aspektoch potravinového reťazca - od obchodov až k reštauráciam. Vegetariánstvo však nie je choroba. Ako som zo sestrou povedala aj bratovi, aj palacinky sú v podstate vegetariánske a nikto sa nad tým nepozastavuje.

Vegetariánske jedlá však nie sú ničím výnimočné no ručička na váhe či prípadne výsledky od lekára hneď môžu vyzerať lepšie a to aj keby sa nestanete
zarytým vegetariánom ale jednoducho len jete mäso raz za čas namiesto každý deň.


 Tieto dve jedlá sú pre mňa s vegetariánstvom spiaté.

Lasagne, pretože väčšinou bývajú len s mäsom.

No dajú sa spraviť aj s špenátom. Postup je rovnaký ako pri mojich pôvodných lasagniach - bešamel a k tomu omáčka no táto je tentokrát len samotný špenát. Pre chuť som pridala aj trochu rajčinového pretlaku a všetko som to sypala pizza korením a soľou lebo všetko bolo v surovom stave, len rozmixované.



Syr je voliteľný a takáto zelenina ako úplna vrchná vrstva tiež.



Lasagne mi však vydržali v chladničke a to nie preto, že by ich nikto nechcela ale preto, že ocino varil guláš a tak ja jediná som nemala čo jesť. Tieto lasagne boli po zohriatí rovnako chutné a so správnym dochutením sú rovnako skvelé ako pôvodná verzia.


Tieto sú vegetariánske z očividného dôvodu. Každý asi považuje rezeň v trojobale za absolútne tradičné no aj tu vždy mávam problém. Keď som navyše chcela spraviť obalovaný syr len pre seba, hneď sa mi nechcelo vyťahovať tri misky a piplať sa s tým, takže som spravila druhý typ cestíčka, do ktorého som kúsky syra vhodila a viola - jedlo je na svete. A zvyšok cestíčka mi spravili také slané lievance takže sa to dá jesť aj samostné.



Vegetariánstvo ako vidíte a mnohý určite viete nie je žiadna veda a určite treba hľadať cesty ako nejaké jeho pokrmy vyskúšať aj u vás ...

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.