pondelok, septembra 7

červená torta A granola








Čokoládový korpus je len doplnkom našej ríbezľovej mánie. Zavárali sme o sto šesť a časť čerstvého ovocia potom šla do tohoto krásneho koláča.



na vrch som "vyplýtvala" úžasný tiramisuvý krém


A keďže mi väčšina ostala, musela som spraviť aj takéto ovocné poháre.



O Granole toho počuť kopu.

Ja sama som bola odhodlaná ju jedného dňa skúsiť ale čo ma skutočne presvedčilo bolo Anglicko. Lepšie povedané, mamina kamarátka u ktorej som tam zostávala.

Ona je taký bežný zdravioholik. Tie divné veci čo som videla v jej kuchyni ... Dlho nezabudnem na ružovú malajskú soľ, na obrovskú zeleninu, všetky druhy mlieka okrem kravského a moje najdrahšie bezlepkové cestoviny. Takže keď si robila granolu, ani som nemrkla.

Vyzeralo to spočiatku všelijako. A síce robím grimasi keď ľudia hovoria o vegetariánoch že jedia ako zajace, tak toto mi prišlo ako všetky zásoby od veveričky. Dala tam všetky možné semiačka a orechy a k tomu troška medu a vločky. Tie tekvicové semiačka to zabili.

Ale potom som akosi zostala s pekáčom sama.

A chrúmala to ako divá.

Bolo to nečakane dobré a hneď ako som si na tú chuť zvykla, takmer návykové. Tu je moja verzia:

vločky
zmes orechov tesco
kokos
ľanové semiačka
slnečnicové semiačka
corn flakei
chia semienka
sušené ovocie: brusinky, hrozienka, ďatle
med
kokosový olej





Potom sa to dalo zapiecť, zhnedlo to, pomiešali ste to nech sa to nezlepí a bolo to. Granola! 



Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.