pondelok, septembra 7

Sladký ako med


V poslednom čase sa mi zdalo, že recepty akosi ubúdajú. Dávala som to za vinu svojmu nedávnemu písaciemu maratónu a potom ľala - pozriem na počítač a do mobilu a zistím, že variť som varila. Len na blog som to akosi zabudla dať. Takže to budem musieť zrýchliť a zhustiť.

Tu vám prinášam pár sladkých tipov:
americké palacinky
osviežujúci letný nápoj
jablká s orechmi v župane
krásne čoko crinkles (obrázok)



Recept na tie úžasné guličky opakovať nebudem



Poviem len, že sú skvelé a ako alternatíva pečiva na zobnutie, ako náhrada muffinov je viac než úžasná na prelomenie rutiny. Nečakajte na vianoce.



Tento nápoj tu už musím sušiť veky ale som naň - na ne, na všetky celkom pyšná.

Najprv si musíte vziať rôzne ovocie a bylinky (mäta/medovka/..).


Sirup (môj je domáci bazový) a nejaké tie ovocné šťavy prípadne priamo niečo vyšťaviť ako ja.


Pridať cukor a aj/alebo takýto agávavový sirup rozpustný aj za studena.


A potom to všetko krásne zmiešať najlepšie aj s perlivou vodou.



Ako sa hovorí, fantázií sa medze nekladú a tento nápoj je toho dokonalým príkladom. Dokonca môžete oddeliť veľké bylinkové listy od zvyšku a ovocie z nápoja zjesť.




tieto palacinky som začala robiť po návrate z výletu do Londýna. Možno je to odo mňa podvod ale moje palacinky sa od tých normálnych líšia len jednou surovinou: kypriacim práškom. Takže stačí zobrať palacinkové cesto, spraviť ho husté, nie riedke ako bežne a s kypriacim práškom dať hrubšiu ale menšiu vrstvu. Samozrejme nepohrdneme ani chocolate chip verziou.


Viete, že to máte ak sa vám v ceste spravia takéto bublinky.


Jablko v župane malo pre mňa vždy jednu vadičku a to priveľa jablka. V našej verzii, ktorú robíme doma, sa vždy jablko ošúpalo, vybral jadrovník, dovnútra sa natlačili postrúhané orechy s medom a všetko sa obalilo v lístkovom ceste. Lenže sa často stávalo, že zaťiaľ čo orechov tam bolo málo, jablka až priveľa a tak som jednoducho pokrájala jedno na takéto hrubšie plátky, orechi dala na to a bolo to. jablkové krúžky v župane!



Inak som robila napríklad svoju krásne jedinečnú TIRAMISU



A toto je džem s jablkovým kompótom a čerstvými ríbezľami v zakúpenom štrúdlovom ceste poliate vanilkovým pudingom. Pretože som bola lenivá ale chcela jesť.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.