pondelok, októbra 19

Angelfall, Ten tiny breaths, Red queen

Už dlhšie mi tu chýbajú recencie a to nie preto, že by som nečíztala alebo nemala názory ale preto, že žiadna kniha ma k recenzii neinšpirovala (okrem Jandy a aj tá je skôr poskladaná s úžasných citátov). Takže asi je na čase vyhrnúť si rukávy, poprehrabovať ten príšerný neporiadok zvaný pamäť a pustiť sa do práce. 

To je na -polovične-zbytočné reči úvod všetko. Teraz k tým recenziam ...



15863832
Peryn, jej koniec dní a kecy o anjeloch a nepriateľoch na život a na smrť ma spolu s krásnou obálkou opantali. O to bolestivejší bol môj pád na zadok, priamo do skutočného Angelfallu. Poviem vám, nebolo to pekné.

A to nemyslím moc v dobrom.

Čítala som to dávnejšie ale musím povedať, že Peryn bola typická hrdinka post-apokaliptických YA - životom ostrieľaná, nedôverčivá, bojovná ale nudná baba čo sa rozhodne vybočiť z normállu tým, že chce zachrániť svet alebo v tomto prípade zachráni nepriateľa a zrazu je vtiahnutá do víru udalostí a bla, bla ... bla.

Jej mama bola šialená. Jej sestra bola divná. Ani úžasný hlavný hrdina ma až tak neoslnil. A ich romanca bola ako inak v popredí ale pritom scény s nimi dvoma nezaberali v knihe moc priestoru. Dajme tomu, že príbeh nebol písaný úplne cez kopírak ale prečítala som len prvú časť a aj to len tak tak. Budiž vám to mojim hodnotením.








17314267
TTB patrí k tým knihám, na ktoré pokukujem rok, už stihla vyjsť aj v češtine a lebo som tak dlho čakala na vydanie ďalších dielov, vytvorím si o nich predstavy a potom som celá prekvapená, že sú iné. Našťastie, tu to je v dobrom.

Každá ne)poriadna literatúra/kniha vám rada ukáže ako sa hrdinka v ťažkej situácií hrdinsky nadychuje ako o život. Zhlboka dýchaj, je všeobecná rada, ktorá sa vám zíde pri nečakanom rozchode ako aj pri výlete v lese. 10 malých nadýchnutí - to vravela tejto hrdinke mama. Potom zomrela. A ona si to stále opakuje. 10. Malých. Nádychov. Kniha nie je žiadny zázrak a síce je predvídateľná, prekvapivo som si ju užila.

Dosť a to myslím tým dosť mi vadilo ako sa všetci správali ohľadne toho nešťastia. Denne umrú a oveľa horšie stovky ľudí ale táto konkrétna skupinka stretne autonehodu a zrazu sú všetci v depresii a všetci sú smutný a depresívny a všetci sa VôBEC nedokážu pohnúť čo stále neviem či môžem považovať za realistické, už len preto, že ma to skôr iritovalo.

V oblasti contemporary a NA odporúčam ako nenáročné čítanie.



17878931


Na túto knihu som sa tešila až tak, že som sa rozhodla nečakať na ďalšie diely a prečítať ju aj tak. Čítala som totiž pár pozitívnych recenzií - je to jedna z tách kníh, ktorá v knižnom svete spraví viditeľný boom, rozrastie sa po blogoch ako nákaza a vy sa buď necháte strhnúť alebo ju silou mocou odignorujete.

Preto som asi čakal viac. Nebolo to zlé. To vôbec. Ale mala som chuť - chcela som - niečo výnimočné a toto nebolo ono.

Rozhodne je tam pár pekných? zvratov. Nápad všeobecne je solídny. Máme tam rodinné problémy, osobné problémy, intriky politiky šlachty, genetickú/historickú záhadu, trochu toho nové-dievča korenia (aspoň to nie je ďalšia stredná škola) kde hlavná roztlieskavačka stína hlavy kúsmi kovu a svojou elektromagnetickou silou mysle.  Je to taká tá dramatická, trochu akčná, veľmi kľukatá cesta fantasy hrdinky čo zmení svet a po celý čas sa bude cítiť dosť mizerne pričom polovicu z celého problému budú len dvaja hlavný hrdinovia, z ktorých si bude musieť vybrať.

Na škále hlúpometra to s ňou ale nie je vôbec zlé. Celkovo si kniha udržuje dobrý balanc - síce neskĺzne úplne k veľkoleposti, má tiež ďaleko od nudy - typ knihy kedy sa názor líši od prípadu k prípadu a aby ste sa rozhodli kam patríte, musíte si ju prečítať.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.