utorok, novembra 10

Môže za to Ebay

Čína. Technický pokrok. Masová populácia. Znečistenie a chudoba. Mega mestá. Lacné, niekedy nekvalitné veci. Čínske reštaurácie.
 Veľkú Čínu poznáme všetci ale v skutočnosti len málokto a namiesto vyspelej kultúry s mnohými objavmi ju mnohý ľudia vnímajú skôr ako tú krajinu odkiaľ prišli všetci tí šikmooký obchodníci.



Čína ... tak zložitá, tak rôznorodá, tak obrovská a ľudnatá.

Čína, ktorá má zle platenú pracovnú silu, továrne a trh s nekresťansky lacnými produktami, ktoré sa dostávajú aj k nám. V boji jeden na jedného by sme nemali šancu. Ale Čína je stále tam ďaleko. Blízko ale vzdialená.

Vravíte si, čo to do kelu? Ako som sa dostala od kníh a varenia k Číne?

Ebay, moji milí čitatelia. Môže za to Ebay.

No Way

Internet ponúka toľko možností. A veľa z nich sú aj zbytočné. Bežný človek používa rozumne nevyčísliteľný zlomok internetu ale aj ten zlomok nám väčšinou stačí.

Ebay ... každý ho asi pozná no len niektorý ho používajú. Ja osobne som sa naň obrátila s nádejou po obale. Vo Francúzku som totiž uvidela, že exituje špeciálny obal na moje zlatíčko Snehulku (kindle paperwhite) a zistila tiež, že stojí ... koľko to bolo? 50 eur? 100? Neviem presne ale tá cena bola premrštená ale to semienko nádeje vtedy našlo vhodné miestečko a vyklíčilo, dokiaľ vždy keď som rozmýšlala na tým, čo by som tak chcela, bol obal to prvé a takmer jediné čo mi napadlo.

No a keď som sa dopočula, že ebay niečo takého mať môže a za rozumnú cenu ...

Neváhala som.

Ebay je ako taký čínsky trh. Absolútny chaos.

Trvá chvíľku než človek pochopí o čo ide. Než sa vyznáš. Než sa zorientuješ. Než nájdeš čo chceš.

Nie vždy sa dá poriadne rozoznať obrázok, nie vždy chápeš aký je rozdiel medzi tými dvoma podľa teba rovnakými výrobkami ... Ebay je bludisko ale na konci sa dá z neho vyliezť s úžasnou kúpou za neuveriteľnú cenu. Len vedieť ako na to ...

Ebay má určite pár výhod a pár nevýhod. Ale myslím, že keď sa človek zorientuje a pochopí čo nerobiť, dá sa z neho vyžmýkať tá najdôležitejšia výhoda - cena. Ebay je blbý v rýchlom doručovaní ale pokiaľ viete, že to čo tam je doma takto nenájdete a nevadí vám čakať, dá sa skvelo ušetriť (pre mňa? to najdôležitejšie =D).

Výhodou, ktorú takmer zneužívam je zadarmo dovoz. Free shipping. Je to až hriešne dobré keď si kúpite 6 krásnych, reusable slamiek za 2 eurá a cena za tých tisíce kilometrov doručenia je v nedohľadne.

Na ebay navyše nájdete všetko. Väčšinové všetko. Oblečenie, veci do kuchyne, bytové doplnky, knihy ... A síce by som odtiaľ elektroniku nekúpila, veľa vecí sa tam oplatí kúpiť.

Dnes ma napríklad zaujali ich nálepky na steny. 1 euro. Za veľkú, peknú nálepku. Akože čo?? Do izby som si už dávnejšie kupovala mačičky, za takých 20 eur a tu za 20 kúpite aspoň desať rôznych. Ebay je ako Ikea. Stratíte sa tam, pobehujete okolo ako splašený, nikde žiadna pomoc ani vysvetlenie a na konci vyjdete s nevysvetliteľnými nutkaniami kúpiť všetkých tých sedem zaujímavých vecičiek do domu čo ste ani nevedli, že exitujú ale zrazu máte pocit, že by sa vám vážne, vážne zišli ...

Ebay stojí za to omrknúť. Svoje obaly som našla. Dokonca som neodolala a kúpila dva, jeden stojan a jeden trochu obalovitejší, ochranný pretože spolu stáli tak 10 eur. U nás za desať eur budete radi ak kúpite dobrý, univerzálny obal na mobil, nie ešte presne cielený obal a stojan a k tomu s nejakým screen protectorom a stylusom ...

Uvidíme či nechválim deň pred večerom ...

Keďže veci mi ešte neprišli a bude to trvať istú dobu kým prídu. Do vianoc by tu mali byť =D. Ale čo, za tu cenu ...

Keby bolo radno moje chatrné tipy na to ako zvládnuť ebay, rada pomôžem, len napíšte ...

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.