utorok, novembra 10

Na rýchlo




Nedostatok času. Nedostatok priestoru. Nie až tak ideálne podmienky. Obmedzené zdroje. Lenivosť.

Život na internáte sa s človekom nemazná ani čo sa týka varenia.

Namiesto nariekania je to však priestor nájsť si nové, lepšie spôsoby ako pripraviť zdravé, výživné ale chutné jedlo rýchlo a s použitím čo najmenej prostriedkov a surovín. Už len preto, že tam nie je umývačka ani mama a všetky riady sú na vaše triko.

Mojím fakticky dnešným jedlom je preto tento Zázrak Jedného Hrnca a ako už názov napovedá, stačí vám naň len jeden hrniec. Nápad ako vždy neprišiel z ničoho iného než z nutnosti - toto mám, toto dám. Až na ten syr ...

potrebujeme:
špagety (celozrnné)
zeleninu (mrazenú, viac-druhovú)
syr
soľ, korenie, olej

a ako inak, jednu panvicu s pokrievkou a varešku

Najprv som si dala variť špagety. Prikryla ich (šetríme energiami). Keď mali pred sebou už len dve-tri minúty, vhodila som k nim mrazenú zeleninu, ktorá tak podľa návodu získa svoju pôvodnú formu. S šikovným použitým vrchnáka som ich scedila, pridala olej (svoj najnovší ľanový), korenie (pizza) a soľ. A hotovo. Chvíľku povaríte, dáte do misky ...

Syr som vzala na poslednú chvíľu za lacný peniaz ale bol to balkánsky syr, s výraznou chuťou a tak úspešne zmenil povahu celého jedla. Ak sa rozhodnete použiť ho tiež, odporúčam špagety pocukriť (divné? účinne to prebije tú výraznú slanosť a budete prekvapený ako krásne).

Čas pod 15 minút. Jedna panvica. Minimum peňazí. Vláknina a vitamíny. To bol: One Pan Wonder.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.