štvrtok, januára 7

Studená



Ako každý poriadny študent aj ja som si v istom bode svojho štúdia uvedomila, že učenie je úžasná, užitočná vec aj keď vašim známkam moc nepomáha. V sekunde keď sa človek začne učiť sa mu totiž odblokujú všetky prokrastinačné bariéry a izba, ktorá už mesiac(e) padá prachom sa vďaka učeniu začne ligotať. Zrazu, v ten moment kedy sadnete za učivo, je vám absolútne jasné, že všetko je lepšie než znásilňovať svoj mozog tými nepotrebnými faktami a všetko na čo ste dovtedy z nejakého dôvodu nemali čas, zrazu vyzerá ako ideálna na riešenie práve v tej chvíli aj keď vám tam leží už nejaký ten piatok.



learn from nature, things change, which can be scary but also a relief. a chance to try again, to learn, and to grow.:

Moje prvé skúškové pomohlo blogu ako aj môjmu písaniu. Vždy pomáha. (A keďže som z tých poctivejších a vždy chodím na hodiny a dávam pozor, ani známky tým príliš netrpia.)

Osobne by som povedala, že som z toho ešte vyšla dobre, pretože moja lenivosť je minimálna - mám priam nutkavú potrebu za každých okolností niečo robiť ale našťastie to v mojom ponímaní zahŕňa veľa činnosti - od čítania, cez písanie a varenie po uývanie riadov. Ja skôr odkladám veci a robím čiastkové činnosti

Dnes vám (ako som už naznačila s oneskorením) prinášam ďalšiu chuťovky napoly studenej kuchyne. Aj keď sú obe klasikou, rada by som trvala na tom, že ja prinášam do všetkého aspoň trochu čerstvého vzduchu a aj tieto drobné úpravy za zmienku stoja.

Ja som totiž veľký fanúšik experimentovania a skúšania niečoho nového (keď sa to týka jedla) takže aj keď sa chystám na niečo zaužívané, neodolám pridať pár svojich úprav.



Tu je klasická mozzarella s rajčinou ale posypala som ich bylinkovým, grilovacím korením. V strede je palacinka s jedného vajíčka - skvelá, ľahká vec, hotová za minútku. Stačí si ho zozmiešať v hrnčeku a rozliať po panvici. Pečivo (olivový koreň - pevný s unikátnou textúrou) je opečený na masle.



Tu je klasickú chlebíček, ktoré som menila na kreácie ešte pred viac než rokom a ukazuje to ako majú všetky veci svoje variácie. K troche úprimnosti má toto na svedomí hlavne moje vegetariánstvo, podobne ako tu. Ono je dôvod prečo som skúšala chlebíčky poňať tak unikátne a prečo sa mi vydarili tak chutne.

Na obrázku (ak to nie je poznať) som napríklad dala krúžky papriky, malé rajčinky, olivu, údené tofu a skúsila dať aj avokádo. K tomu vajíčko s ešte mäkkým stredom.



A čo vy? Experimentujete s tradíciami? Aké sú vaše obľúbené "zvraty"?

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.