utorok, februára 9

Pomocníci (#1)

 Moje Vianoce neboli plné prekvapení pretože boli plné skvelých darčekov, ktoré som si viac menej sama vybrala. Dostala som totiž veci na pečenie a varenie.

Je to už nejaký ten piatok no keďže moje priania boli ... extravagantné a v kuchyni skôr vzácnejšie/nepotrebnejšie, budem ich používanie pridávať postupne.


 Začneme o niečo jednoduchšie.

Waflami do rúry.


Silikónová forma za takých 17 eur nie je vôbec nutná no pokiaľ si želáte wafle,
ale nechcete kupovať waflovač/3v1 je dosť ideálna ...


Wafle sú určite iné než z waflovača ale ten efekt mriežky inak nevytvoríte a chutnosť závisí na ceste
nie forme, ktorá robí všetko čo uviedli v popise - nelepí.


Druhým vynálezom, ktorý treba ešte doladiť čo sa týka prípravy aj cesta je 

trdelníkovník


Tieto dve až amatérske rúrky hliníku s plastovými násadami na bokoch a stojanom pod sebou.


Napriek jednoduchému vzhľadu sa zatiaľ zdajú byť ľahučké, pevné aj fungujúce.

Stoja takmer 20, mne sa podarilo zohnať ich tak za 17 (povianočná zľava?) v Brne a v podstate sa oplatia už po piatom použití, ak rátate 2 eurá za trdelník a každé pečenie dva trdelníky. 

Moje trdelníky bolo iné než aké vídavate na trhoch. Verím, že trdelníky nie sú tak jednoduchou záležitosťou akou by som ich chcela mať a treba prísť na to ako ich vôbec spraviť.

Nesedlo mi cesto napísané v návode
ja robím sama podobné cesto a toto bolo ako divná, komplikovanejšia verzia
Nesedelo mi stále potieranie
pretože to potreté rýchlejšie hnedlo a bola to práca navyše + v ceste tuk je



 Na moje prekvapenie trdelníky dostáli aspoň chuťovo - neboli síce to pravé orechové ale nemohla som sa ich vynajedať takže som si dosť istá, že teraz môžem ísť len hore ...


V tomto článku vám tie predstavím dve tortičky.

Len tak mimochodom ako sa vraví ...

Trochu sa pochváliť.

Tento tank (vidno to? =D) je pre brata (kto by to povedal, že?) .

Obe čokoládové plnky boli hriešne, nelegálne, nadzemsky čokoládové.

Bol to ten typ torty čo spravíte, použijete a potom jete na druhý deň na raňajky, potom k obedu a na večeru.

 

Vyzerá akoby ho profesionálnej cukrárke tesne pred zdobením ukradli deti ale zdobila som ja a brat takže sa to dalo čakať - moje umelecké schopnosti sa až sem nevzťahujú. 


Ďalším dosť zaujímavým úspechom zmiešaným s ružovou a novými skúsenosťami s fondánom je toto:

  

 Ružová plnka a ružový korpus a 3D srdce.

Vnútri ovocie a príchuť susedí s tvarohovou a súťaží s vanilkovou ...

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.