sobota, júna 18

Ručne Robené


Domáca cestoviny hriešne rýchlo a jednoducho.

Som jediná, ktorá si vždy priala robiť si vlastné cestoviny?

Asi nie.

Ale som jediná čo neodolá rýchlemu, jednoduchému receptu na vlastné cestoviny?

Určite nie.


Svoj pokus v minulosti o tento bežný postup skončil ... vôbec nie katastrofou ale povedzme, že som sa do ďalšieho pokusu nehrnula. Bola som mladšia. Šlo to ťažšie. Návod nebol najlepší. Nebolo to uskutočniteľné v miere každodenného dňa. Bolo to z jedného anglicko-slovenského blogu a po dlhej práci rúk boli naše lasagne iné a polievka tiež nebola zlá.

 Potom som však pri pozeraní papriky našla u svojho obľúbeného kuchára úžasný trik a zrazu domáce cestoviny neboli špeciálnou snahou ale niečím ľahko dosiahnuteľným. Jamie Oliver (link na jeho recept)  mi svojím štýlom vždy sedel. Sú šéfkuchári, ktorý kuchyni vládnu a ich špičkové recepty sú špičkovo prepracované ale Jamie má pre mňa taký až ledabolý štýl, je mi s mojím experimentovaním bližšie a keď mi v priamom prenose pred očami vytvoril za pár minút cestoviny, vedela som, že moja budúcnosť je zrazu jasná a žiarová.

A to sa nič nezmenilo.

Recept zostáva rovnaký.

Vajíčko, múka, soľ.

A dokonca vám môžem dať aj mieru.

Jedno vajíčko na sto gramov múky.


Všetko čaro spočíva v jednej drobnosti zvanej pokrok.

Pretože cesto nemiesim ručne.

Spravím ho vo food procesore.

A nemiesim ho ručne.

Dávam ho do cestovinovača.
 ----------

Na cestoviny pre zhruba jednu osobu teda potrebujete takých sto gramov múky, ja som dala časť z nej celozrnnú a jedno vajíčko.


A k tomu soľ.


Vôbec to nemusí byť presne. Ide o to aby vaša zmes mala takúto konzistenciu. Tvrdú ale sypkú a jemnú.


Aby sa dala takto zhužvať do rúrky a pekne ju dať do cestovinovača.


Tu prichádza tu miesenie. Food procesor spraví veľa ale nerobí zázraky. Čo má tento stroj okrem dobrého tvaru dosiahnuť je spojenie molekúl  - chceme aby sa namiesto hrudiek vytvorila jedna súvislá hmota a pokiaľ sa vám ako mne nechce miesiť a máte toto - smelo do toho.


Ide to z tuha. Cesto sa oddeľuje.Lenže tento prístroj vyvinie tlak aký ľudská ruka dosiahne len ťažko. A z najširšieho po najtenší stupeň sa dostane oveľa jednouchšie a rýchlejšie ako keby ste sa s tým babrali rukami.


A pokiaľ si myslíte, že toho bude málo, čakajte.


Cestoviny za chvíľu nabudnú značných rozmerov.


A potom je už len na vás aký tvar preferujete. Ak sa vám chce, môžete si cesto aj normálne vykrajovať nožom do požadovaného tvaru.



Hneď môžu ísť do vody na pár minútiek.


Hneď sa môžu podávať.


Nebránia sa ani sušeniu.


Recepty k domácim cestovinám pridávam dva a to veľmi podobné a jednoduché pretože úprimne, sú tak úžasné, že nič nepotrebujú.

Tu je kvalitná rajčinový pretlak - okorenení, so sušenou rajčinou, bazalkou a syrom.


Tu som opražila špenát, pridala cestoviny a trochu toho pretlaku a syru pre krémovú textúru.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.