sobota, júna 18

Drobnosti


Chcela som toto:


Skončila s týmto:


Aspoň zatiaľ ...

Oranžové presýpacie hodiny na obrázku sú taký šikovný špiralizér "do vrecka" od neslávneho delimana, za menej než 10 eur (namiesto bežných 30). Je to ľahký spôsob ako si trochu zlepšiť zeleninu a dať jej nový tvar. Zatiaľ som skúsila s uhorkou, ktorá prekvapivo prešla, aj keď nedokázala vytvoriť špagety, skôr rezance, a týmto úžasným zemiakom, z ktorého sme spravili ružičku a ponorili do oleja. Ale moje zucchini noodles nie sú ďaleko.


Niekedy je hranica medzi mojim obľúbeným z-núdze-cnosť a núdzou príliš tenká. Možno neviem vykúzliť doslova z ničoho niečo ale zapiecť si toast s vajíčkom a ako prílohu si dať červenú šošovicu ... Aj ja už váham či to nazvať géniom alebo hanebnou lenivosťou.



Pizzové slimáky ale v našej kuchyni prežívajú. Viac krát.  (Môj recept)

A raz som pridala zeleninu vo forme jednoduchého paprikovo-uhorkovo- rajčinového príloho-šalátu


Toto neviem či je zbytočné alebo odo mňa podcenené. Tento tofu guláš je v našej "rodine" už nejaký ten piatok a skutočne som ho ocenila hlavne po svojej konverzii na vegetariána. Tento pre mňa skovst sa v tomto článku však objavuje z úplne iného dôvodu - z dôvodu toho vajíčka, ktoré mu dodalo niečo úžasné a ktorého robenie som si náramne užila.

Ako kuchárka som, priznám sa, ľahko chytená do cudzých lákadiel. Je toľko receptov, ktoré vyzerajútak lákavo a toľko klasických trikov, čo som ešte nikdy neskúsila ...

Volá sa to poached egg a aký to má v slovenčine preklad neviem. Je to ale prekvapivo úžasná vecička - vajce na mäkko bez škrupiny.

Ja som som spravila aj v menšom hrnci - stačí zovrieť vodu, môžete ju zamiešať, nech vznikne taký vír a potom do toho hodiť len tak celé vajíčko. To sa na vrchu uvarí a keď sa dá do jedla, má poeticky tekutý stred a dokáže rozžiariť aj jednoduché jedlo.


Výborne sa hodí aj na toast, napríklad na francúzky toast ...

Hmm ... to je nápad.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.