sobota, júna 18

Wishlist

Ja nie som typ na wishlisty - buď sú moje malé sny oprávnené a jedného dňa si ich splním alebo sú to len krásne zbytočnosti a aj tak ich nepotrebujem. Uvedomila som si však, že aj ja mám jeden neustále sa meniaci whislist - zoznam jedál a dezertov, ktoré by som chcela raz upiecť a zvládnuť.

A ten vám teraz predstavím.
Čím začať, čím začať ...


Pusinky
Tak tento drobný a vraj jednoduchý sneh som sa snažila spraviť a nespravila. Niečo sa vždy pokazilo a ja som po neúspechu nikdy nemala dosť mentálnych síl zabojovať znovu. Nechcem navyše žiadne zložité, špeciálne verzie - chcem zmiešať bielka so snehom a chcem aby z toho vznikli lahodná, nadýchané pusinky. Zatiaľ môžem len pokukovať a s povzdychmi spomínať na moju malinovú, obrovskú pusinku vo Francúzku.



 

Pavlova

 Keď už hovoríme o tých pusinkách - viete aké škrty cez rozpočty mi táto neschopnosť robí? Žiadna Pavlova, žiaden Eton mess ... Môžem slintať koľko chcem, zákusky s pusinkovým základom nespravím ani keby som sa rozkrájala.


https://40.media.tumblr.com/e85123833d990e28f0a97e6d2d3e9ec5/tumblr_nfh1yyl0g51qir2dao1_500.jpg

                     http://tatyanaseverydayfood.com/wp-content/uploads/2016/02/thumbnail-2.jpg


Red Velvet

Na niektoré pojmy a štýly by ste museli žiť pod kameňom aby vás v tejto brandži nechytili a tento Pán Pojem je jedným z nich. Kto vie či je to tak skvelé ako sa vraví. Tých štýlov ako pripraviť cesto aj s krémom je určite dosť. Môj Red Velevet ale ešte len čaká na zrodenie.


http://www.homecookingadventure.com/images/recipes/raspberry-mille-meuille-napoleon.jpg

Mille Feuille

Neviem či mám len slabosť pre francúzku kuchyňu alebo sú francúzi tak úžasný pekári, že čo zákusok to legenda. Už sa mi k môjmu nadšeniu podarilo pripraviť crepes suzzete a soufflé nevyšlo pred tým ale vyšlo včera (aj keď bolo zemiakové). Dokonca aj creme brulé som skúsila, pokazila a pri druhom pokuse sa rozhodla, že moja pokazená verzia chutí lepšie (chyba na mojej strane? asi). Ale toto je primitívne a ľahké (to pri niektorých receptoch také býva, francúzi radi vylepšujú bežné, preto máte francúzky toast a preto sú crepes suzzete len fešné meno pre trochu iné palacinky).

To mi pripomína ...

http://tatyanaseverydayfood.com/wp-content/uploads/2016/06/Tiramisu-Crepe-cake-thumbnail.jpg


Crepe Torta

Čo je lepšie než jedna crepe? Veľa crepes na spôsob tiramisu!
Kto má čas robiť a kto má žalúdok na to zjesť 30 palaciniek plnené krémovým tiramisu? Nikto!

Už som jednu palacinkovú tortu spravila ale toto? Toto je nový level. Uvidíme koľko poschodová bude moja keď sa mi podarí sa k nej dostať.






Brownies

 Tak povestné, tak čokoládové ... tak jednoduché? Raz určite, to viem. Viem tiež, že by som rada vyskúšala verziu s červenou repou. Prečo som ich ešte nespravila? Tak to už bohužiaľ neviem. 


http://thefirstyearblog.com/wp-content/uploads/2015/11/Hot-Chocolate-Cake-5.jpg

Marshmallow

Domáce marshamllow som už dávno, dávno robila - vydarili sa a zdali sa dosť ľahké, pokiaľ viem len bielkový sneh s veľa cukrom a do toho želatina, prípadne farbivo. Lenže neuchytili sa, keďže som možno okrem brata jediným fanúšikom tejto sladkosti. Čo ja chcem je vziať takéto cukríky a opiecť ich. Na torte. Na koláči. Na zákusku. Niekde. Chcem aby sa moje marshamallow boli hnedé a roztečené a krémové a teplé a proste úžasné.









 To je na teraz tak všetko (na čo si viem spomenúť) v rámci sladkého. Dúfam, že ste ako ja príliš neposlintali klávesnicu =D a článok sa vám páčil. Určite napíšte vaše ašpirácie a povedzme či by ste chceli aj ďalší podobný článok.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.