štvrtok, decembra 22

Detaily, zúfalstvá, pokusy


Je príjemným prekvapením, uvedomiť si pri pohľade na pamäť foťáku a mobilu, že napriek všetkému zdaniu som stále kuchársky aktívna, aj keď už nie v tak silnej/prehnanej podobe.

Tento článok bude práve to - zhrnutie pár menších, samostane nedôležitých výsledkov.

Len detaily, zúfalstvá a pokusy.


Môj výpočet začína hneď kombináciou týchto dvoch - pokus a pár dôležitých detailov.

Je to / má to byť, krémové rizoto. Moje ochutnávky boli vždy pôžitkom a nakoniec som šla na slepo a hrala sa s tým, dokiaľ nevšilo niečo aspoň trochu chutné a aspoň primerane krémové. Je to takpovediac obyčajné rizoto, sotva pár kúskov zeleniny (hrášok, kukurica, mrkva) zo zmrazene zmesi.

A to varené v mlieku, s ricotou, so sójovou omáčkou k tomu a kúskami tofu pre proteíny na vrchu.


To bolo v časeč keď som objavila čaro ricota a na chvíľu sa ním poriadne oblievala.


Tentoraz som teda vzala ricottu do cuketových placiek s tofu.


Výsledok bol, rovnako ako palacinky, krémový, nadýchaný a v tomto prípade aj zdravý a nenáročný na prípravu.


Takto skončil môj pokus o domáci puding.

Chcela som ho značne čokoládový a tak som okrem škrobu, kakaa a cukru pridala aj reálnu čokoládu a nemyslím, že to bolo malé množstvo. 


Určite stojí za vyskúšanie, akj máte tento typ dezertu radi. Narozdiel od toho zo sáčku si totiž môžete prispôsobiť obsha kakaa a čokolády k vašej ľubovôly.


Toto bol prvý, značne neúspešný pokus použiť couscus/kuskus.

Avokádo malo veci vyriešiť ale bolo nezrelé a tak tam len zavadzalo.


Škoda. Je to chutný a zdravý obed len z troch vecí a mohol byť skvelý.


Kuskus sa nepodarilo ovládnuť ani tak mne, ako nám, keď sme pozerali telku a hneď na obed spravili kuskus s cherry rajčinkami, šalotkou, čerstvou bazalkou a tofu (akoby vymysleli recept priamo pre mňa).

Od vtedy je u nás kuskus skvelá vec, používanejšia než ryža a veľa krát obmieňame zeleninu pre rôzne kombinácie. Je to dostatočne chutný recept aby chutil aj bratovi a to je úspech samo o sebe.

Aj toto bolo spravené s očakávaniami, aj keď aj zúfalstvom, keďže jedinú zeleninu, ktoré sme mali bola šalotka a nakoniec to len dokázala, že s kvalitným olejom a jednoduchým korením je kuskus stále vynikajúci.

Stačí si opražiť zeleninu, zaliať ho horúcou vodou na 5 minút a potom to pridať na panvicu. Kúsok kvalitného, tvrdého syra tiež nezaškodí.


Tu je môj príliš rýchly jablkový kompót, s ktorého akosi zmizla voda a nakoniec som z neho robila takmer džem. Priesvitné jabĺčka sa s karamelom nádherne dopĺňajú.


Toto je tá časť už čisté zúfalstvo a je to nečakané krása v jednoduchosti.


Na tri kusy nakrájaná bageta, kúsok vajíčka(ovej placky), syr a rajčina.





A to už je všetko. Dúfam, že vás moje omyly a úspechy inšpirovali a sami niečo skúsite.

Za skúšku to vždy stojí.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.