pondelok, mája 14

Kone

Výskum

I’m not planning on giving myself a badass haircut, I just need to know if a knife could cut through hair.


Dnes som sa začítala do knihy, som v niečom čo je pre mňa ťažká časť knihy a tak slová príliš nepribúdajú (a písania do školy mi pribudlo tak veľa, že sa nad tým snažím nerozmýšľať).

V podstate bojujem s tým ako podať "zvrat" alebo skôr ako začať svoju akciu, ktorá má byť veľmi dôležitá pre príbeh čo najlepšie a nič sa nejak nepribližuje tomu ako to chcem aby vyzeralo.

When you want to write something really deep but it ends up sounding like

DOSIAHLA SOM

okolo 1 000 slov

zatiaľ

NOVINKY

Ale prišla som k dosť zaujímavému kúsku písania:

kone

V podstate Kasim naháňa ľudí, ktorý sú na koňoch a on sám je na špeciálnom koni a spoiler, nechystám ho nechať ich dohnať, takže teraz musím v podstate vymyslieť alebo skôr zistiť, vypočítať, niekoľko vecí

na základe týchto údajov:

bad guys idú k pobrežiu a odvtedy nasadnú na loď
Kasim má vyššiu rýchlosť než oni
ALE nedokáže ich nasledovať priamo, "stopuje ich" takže mu to bude trvať dlhšie
bude sa musieť zastaviť a niekedy aj hodiny hľadať kade šli

Takže v podstate to potrebujem načasovať tak aby prišli na miesto skôr než on - tým, že poskladám ich cestu - jeho aj ich - aby sedela na skutočné kilometre a ja som si mohla povedať, áno, toľkoto dní im bude trvať cesta...

Je to zábava, lebo pozerám kone a ich rýchlosť a výdrž.

Meme Maker - Research? You mean like google? Meme Maker!

Fakty, z ktorých vyskladám cestu:

dobre vycvičený kôň dokáže v priebehu dňa a niekoľko dní v týždni za sebou prejsť 100 km 
(pre zjednodušenie, je to 80-160)
oni skvelých koňov majú takže 100 km je určite fajn
Kasimov kôň je špeciálny, dokáže ísť rýchlejšie: bežne kôň dosiahne 48 km/h a rekord je až 88 km/h, nepotrebuje spať, jesť, piť, nič,
Kasim sám nepotrebuje takmer nič, bez spánku dosť vydrží, naje sa za chvíľu... dokáže ísť hodiny
Ale musí sa zastavovať pre iné dôvody
Ľudia majú takmer 10 hodín náskok
Rád o tom vie dlhšie, časť cesty mu ukážu smer
Ľudia budú meniť kone, ich cesta bola naplánovaná takže budú mať strategicky umiestnené oddýchnuté kone, budú musieť len spať

Čo potrebujem zistiť:

Ako dlho im bude trvať cesta?
A koľko bude mať kilometrov?
Koľko krát musím Kasima prinútiť zastaviť?
Na ako dlho?
Akú časť cesty mu bude môcť pomôcť Rád?

 Takže - ako na to? Pozerala som si mapy. Momentálne pracujem s mapou Austrálie (duh, dokonale výstižná krajina) a už 350 km mi prišlo ako dosť/príliš ale to je len také štyri dni náročnej cesty.

Výhodou je, že nemusím zas tak myslieť na Kasima - vždy ho dokážem zdržať.

V podstate to s tým čo som zistila vychádza, že koľko dní toľko budem mať stoviek kilometrov.

Takže otázka skôr znie koľko dní chcem aby cestoval? Koľko sa mi páči a koľko chcem popísať podrobne, nielen ako "a takto šiel celý deň, sem tam sa zastavujúc aby našiel ten správny smer"?

Určite viem, že v jednom bode sa musí na dlhšie zastaviť, mám pre neho nachystanú niečo zaujímavé *cackles madly* ale inak je otázka čím dni zaplním. Musím vymyslieť čo je po ceste zaujímavé.

V jednom bode nechám ľudí aby sa rozdelili aby ich bolo ťažšie rozpoznať.

A než sa tu úplne zabudnem, idem sa vrátiť k písaniu, teraz keď som si utriedila myšlienky...

Ain't it da' truth???

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.