nedeľa, mája 6

Vysoké latky



Tak takto vyzerá momentálne prierez mojej knihy. Začínam 16 kapitolu a mám 70 000 slov.

Nemôžem tomu uveriť. O čom som to vlastne písala??

Za posledné dni som toho ale pridala celkom dosť a to nastavilo nereálnu latku.


DOSIAHLA SOM

Včera plus dnes doteraz:

4400

Predvčerom (asi):

4500

To sú nereálne čísla aké produkujú profesionálny autori, aj to len taký, ktorý takým spôsobom píšu a nepíšu menej za deň, lebo tak im to funguje. To nie je žiadne chválenie sa, je to fakt - bola som schopná toľko napísať pretože som mala čas.

Na začiatku svojho voľna, v nedeľu, som mala 

43 616 slov

a dnes mám

70 300 slov

a deň je ešte mladý.

Takmer 30 tisíc slov za týždeň. Je to neudržateľné tempo.

V bežné dni som pokojná keď napíšem tisícku, rada keď dosiahnem tisíc a pol. Včera som počítala a 3 600 mi prišlo málo, akože mám naviac. Takže tak...

Bolo to určite dobré. Ak nie skvelé. Aj keď ma pár vecí zdržalo od písania, mala som čas kedy som sa do toho skutočne pustila, nápady buď boli alebo onedlho prišli a ja som sa vždy snažila k písaniu vrátiť, vlastne včera som rozmýšľala nad písaním s nadšením, akoby sa k nemu potrebujem vrátiť, chcem sa k nemu vrátiť. Čo je zázrak.

Photo

The Inkpen Authoress: NaNoWriMo Therapy: Helpful Things For Your Sanity's Sake

Ako som povedala, aj pre spisovateľom je písanie často nie úplne najpríjemnejšia záležitosť.

(upozornenie: blíži sa vyjadrovanie v obrazoch)

This is completely, PERFECTLY accurate. :P

Toto je v podstate blbosť. Málokedy sa tak cítim.

Toto je dosť presný popis procesu písania v akomkoľvek bode:

Creative Process, funny but true

(Včera som omylom zavítala na Pinterest, sorry...)


Ďalšia blbosť? 

it's impossible to discourage the real writers #type #typography #quote

Áno, áno, spisovateľ píše, pekár pečie, ľudia jedia, psy dýchajú a vtáky lietajú...

Že sa nestaráme čo si ostatný myslia?

Akože... wau... can you believe it?? Spisovateľ je neisté, náladové, dramatické monštrum.


Nie je nič lepšie než pozrieť sa na iné názory na písanie alebo čítanie aby si človek vytvoril názor a pochopil v čo vlastne verí a čo vie. Nie je tiež nič lepšie na ten malá hlas, ktorý môže ale nemusí byť svedomie, než pozerať návody a tipy na písanie ako spôsob vyhnúť sa písaniu, pretože predsa je to produktívne a malo by to pomôcť v písaní.

A niekedy len potrebujem niečo takéhoto:

Just a friendly reminder Repin & Like. Listen to Noelito Flow Noel's Music…


NOVINKY
Čo som to vôbec napísala?

Kasim je momentálne na veľmi dlhom výlete. Chodí po krajine a robí dobre skutky. Primitívne povedané. Dejovo to tam sedí, je to veľmi logický posun, rozumné rozhodnutie. Robí to niekoľko vecí a Kasim mal na začiatku 17 takže ho chcem nechať vyrásť.

Napriek tomu mám pocit, že niečo kazím.

Problém je dobrodrúžstvo a opäť, konflikty. Nemám tam toľko akcie ako by som si priala. Dejú sa tam myslím nečakané veci alebo aspoň dejú sa tam veci, nie je to akoby som opisovala bežné dni ale Kasim je príliš mocný. Je jediný svojho druhu na celom kontinente.

Je to bohužiaľ môj dlhodobejší problém - vytvárať svet kde nie je tak príšerný konflikt. Kde postavy sú až príliš rozumné a v podstate dokonalé. Niekedy, ako teraz, si toho možno ani nie som tak vedomá (alebo len preháňam, netuším ako by to pôsobila na čitateľa).

Určite sa teraz veci zlepšia len tým pádom je polovica kniha len akoby rozbeh a taká perspektíva sa mi nepáči. Určite, mám "konflikt" - už od druhej strany je tu istá zlá sila, ktorá ho núti dávať si pozor a skrývať sa, čo by bez nej vôbec nemusel a tá dokonca poslala armádu. Ale jej strašidelnosť bude ukázaná až neskôr.

TIP

Neseďte doma. Je krásne. Choďte von, sadnite si do tieňa a píšte alebo čítajte.

Vonku je kopu inšpirácie.

A aj keď sa vám niekedy môže zdať, že život má niečo proti vašemu písaniu a rodičia/rodina akoby naschvál robia veci aby vám brali dobrý písací čas, v skutočnosti vám len dávajú inšpiráciu a skutočné pocity, ktoré môžete do knihy pretvoriť.

Čo sa týka toho písania? Je to život. Ako zlá nálada, treba prečkať stavy kedy chcete svoje slová spáliť a zlovestne sa chechtať ako sa rozpadajú ale píšete na notebooku/počítači a nie je to možné a tak ste len opäť frustrovaný.

Yes

Myslíte si, že vaše písanie je nanič? Každý si to myslí. Je to normálne.

Dôležité je uvedomiť si vtedy prečo píšete. Písať pre ostatných ľudí nie je najlepšia taktika. Písať pretože sa písania nemôžete zbaviť je dosť dobrá cesta. Vtedy v konečnom dôsledku záleží len na vás, a aj keď by ste veľmi radi knihu vydali, píšete aj keď je vydaná nanajvýš tak niekde na internete.

Write the book you want to read

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.